TT RS Roadster > Home > Audi Nederland

TT RS Roadster

2.5 TFSI quattro S tronic 1
€ 97.460,00

  • Basisauto
    € 97.460,00
  • Meeruitvoering
    € 0,00
  • Fiscale waarde
    € 97.460,00
  • Rijklaarmaakkosten, recyclingsbijdrage en leges
    € 1.225,00
  • Consumentenadviesprijs 2
    € 98.685,00
Nieuw beschikbaar uit voorraad

Elke rit is een openbaring

De Audi TT RS Roadster is het sportieve topmodel van de TT Roadster-reeks. Deze versie verpakt adembenemend rijplezier in een bijzonder en zeer herkenbaar design. De vijfcilinder motor produceert een indrukwekkend geluid en dat past goed bij het vermogen van 294 kW/400 pk en koppel van 480 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/h hoeft maar 3,9 seconden te duren. De topsnelheid van 250 km/h is naar wens te verhogen tot 280 km/h.

Audi TT RS Roadster multimedia gallery
Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • Join the league of performance met de Audi TT RS Roadster en TT RS Coupé.

  • De lakkleuren Catalunyarood metallic en Nardogrijs zijn voorbehouden aan de RS.

  • De aluminium vijfcilinder 2.5 TFSI levert 294 kW/400 pk en een koppel van 480 Nm. Het geluid is ongeëvenaard en medebepalend voor de aantrekkingskracht van de Audi TT RS Roadster.

  • Exterieur

    Hij ziet er sportief uit en hij rijdt sportief. De oer-TT uit 1998 vormde de inspiratiebron en de actuele generatie voegt daar moderne innovaties aan toe.

  • Exterieur

    De vaste vleugel van de TT RS Roadster steunt op twee slanke dubbele pootjes. Standaard staat de auto op 19-inch velgen in 5-arm-polygoon-design. Optioneel is er het afgebeelde 20-inch lichtmetaal, naar keuze afgewerkt in het zilver, antracietzwart of titanium.

  • Details

    De Audi OLED-technologie werkt met flinterdunne lichtgevende laagjes, waarmee bijzondere effecten mogelijk zijn.

  • Exterieur

    De Audi TT RS Roadster in Vegasgeel.

  • Details

    Carbon buitenspiegelbehuizingen sieren de Audi TT RS Roadster.

  • Interieur

    Net zoals in de Audi R8 start u de motor direct vanaf het stuurwiel. Een detail dat is geïnspireerd op raceauto's.

  • De 2.5 TFSI is zes keer op rij uitgeroepen tot Engine of the Year. Voor de actuele TT RS is deze krachtbron opnieuw ontwikkeld.

  • Alles onder controle dankzij de 7-traps S tronic versnellingsbak met dubbele koppeling en de quattro permanente vierwielaandrijving.

  • Primeur voor de TT RS: de zeer innovatieve Audi Matrix OLED-achterlichten.

  • RS-sportuitlaten met glanzend zwarte ovale sierstukken.

  • De RS-reminstallatie vertrouwt op krachtige 8-zuiger vaste remklauwen.

  • De bediening is volledig op de bestuurder gericht, getuige de Audi virtual cockpit en het RS lederen sportstuurwiel met bedieningsknoppen.

  • Video's

    Bekijk (en beluister!) de highlights van de Audi TT RS.

  • Video's

    Een topklasse innovatie voor de TT RS Roadster: Matrix OLED-achterlichten. Deze produceren een uiterst homogeen licht, zonder schaduwen. Reflectoren en lichtgeleiders zijn niet nodig.

  • Vermogen

  • 400

    pk

  • Topsnelheid

  • 280

    km/h

  • optioneel

  • Koppel

  • 480

    Nm

400 argumenten waarmee u elke discussie wint Start de motor, zet de pook in D en geef gas. Wat volgt is adembenemend rijplezier. De 5-cilinder turbomotor levert 294 kW/400 pk en 480 Nm. De TT RS Roadster haalt vanuit stilstand in 3,9 seconden de 100. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar we maken daar op uw verzoek met plezier 280 km/h van. De karakteristieke 1-2-4-5-3 ontstekingsvolgorde zorgt voor een mooi geluid, dat met een druk op een speciale knop nog is te versterken.
1400x438_0004_ATTRS_D_161002.jpg
De TT RS Roadster heeft altijd een razendsnel schakelende 7-traps S tronic. Deze automaat met dubbele koppeling werkt zeer doeltreffend. De lagere versnellingen hebben een korte overbrenging en de zevende trap is juist lang om het verbruik te verlagen. U schakelt handmatig met de schakelpaddels achter het stuurwiel of met de transmissiehendel. Launch control zorgt voor snelle starts met optimale tractie, waardoor de TT RS Roadster volledig tot zijn recht komt. Via de quattro permanente vierwielaandrijving gaat alle kracht naar de wielen. De lichte en compacte elektrohydraulische lamellenkoppeling helpt om soepel en vlot te rijden, want in snel genomen bochten stuurt deze koppeling een deel van het vermogen al tijdens het insturen richting achterwielen.
1400x438_0003_ATTRS_D_161004.jpg
Overwerk voor de zintuigen

In de TT RS Roadster ziet u autorijden vanzelf van de zonnigste kant. Bovendien heeft u met geopende softtop het voordeel van extra luistergenot. Stelt u zich dat eens voor op fraaie rijderswegen in de Ardennen of Eifel. U kunt op het allerlaatste moment beslissen wat u doet, want de softtop opent en sluit in 10 seconden. Dit werkt tot 50 km/h. Let ook op alle sportieve uiterlijke kenmerken, zoals een groot quattro-logo onderin de honingraatstructuur Singleframe en de typerende forse luchtinlaten in de voorbumper.

Een exclusieve sfeer en strakke afwerking Het interieur van de TT RS Roadster is een schoolvoorbeeld van strak en sportief design. Bovendien is de afwerking toonaangevend, zoals u van Audi gewend bent. Personaliseren is de norm, want wie zichzelf een bolide als de TT RS Roadster gunt, verdient een exemplaar dat helemaal naar eigen wens is aangekleed. Op de foto ziet u de goed gecontoureerde RS-sportstoelen. Die zijn met fraai leder te bekleden. Met Audi exclusive is het interieur een ultieme upgrade te geven. Kies zelf de kleuren en materialen of neem een van de designpakketten als uitgangspunt, zoals met het afgebeelde leder fijnnappa in de tint palominobruin.
1400x1080_ATTRS_D_161010_2.jpg
Stopping power

De vaste remzadels met acht zuigers op de vooras zijn doorbijters. De inwendig geventileerde en geperforeerde stalen remschijven bestaan uit een aluminium hart en gegoten remoppervlak. Deze zogeheten zwevende montage zorgt ervoor dat er minder grote spanningen op het schijfoppervlak komen te staan, waardoor dit letterlijk in vorm blijft als de temperatuur oploopt. De axiale doorboringen en inwendige koelkanaaltjes dragen eveneens bij aan remprestaties die stand houden. Een ander voordeel: de materialencombinatie is lichter en zorgt zo voor een geringere onafgeveerde massa.