Audi TT RS Coupé | Audi Nederland > Home > Audi Nederland

TT RS Coupé

2.5 TFSI quattro S tronic 1
€ 94.460,00

  • Basisauto
    € 94.460,00
  • Meeruitvoering
    € 0,00
  • Fiscale waarde
    € 94.460,00
  • Rijklaarmaakkosten, recyclingsbijdrage en leges
    € 1.225,00
  • Consumentenadviesprijs 2
    € 95.685,00
Nieuw beschikbaar uit voorraad

Adembenemend

De Audi TT RS Coupé is een adembenemende bolide. Zijn vijfcilindermotor draagt met een indrukwekkende sound bij aan de toch al geweldige rijbeleving. Met een vermogen van 294 kW/400 pk en een koppel van 480 Nm is aan kracht geen gebrek, getuige ook de acceleratietijd van 0 naar 100 km/h in slechts 3,7 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/h en optioneel 280 km/h. Maak nader kennis met dit Audi designicoon dat rijkelijk is voorzien van aantrekkelijke RS-kenmerken.

Audi TT RS Coupé multimedia gallery
Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • Join the league of performance met de Audi TT RS Coupé en TT RS Roadster.

  • De lakkleuren Nardogrijs en Catalunyarood metallic zijn voorbehouden aan de RS.

  • De aluminium vijfcilinder 2.5 TFSI levert 294 kW/400 pk en een koppel van 480 Nm. Het geluid is ongeëvenaard en medebepalend voor de aantrekkingskracht van de Audi TT RS Coupé.

  • Hij ziet er sportief uit en hij rijdt sportief. De oer-TT uit 1998 vormde de inspiratiebron en de actuele generatie voegt daar moderne innovaties aan toe.

  • Onderin de grote Singleframe prijkt trots een quattro-aanduiding. Ook het honingraat grillerooster trekt de aandacht.

  • Exterieur

    Adembenemend: de TT RS Coupé accelereert in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/h.

  • Exterieur

    De TT RS Coupé weegt rijklaar slechts 1.440 kg, waardoor elke pk maar 3,6 kg in beweging hoeft te brengen.

  • Exterieur

    Organic light emitting diodes bezorgen de Audi TT RS een wereldprimeur voor productieauto's. Elk achterlicht bestaat uit vier flinterdunne verlichtingselementen, die van binnen naar buiten dunner worden. Bij het aanzetten van het contact is een spectaculaire lichtshow te zien. Het licht verplaatst zich dan snel over alle vier de units, waarna pijlvormig LED-licht het spektakel afsluit.

  • Dynamiek

    Op hogere snelheid kan de elektrohydraulische multiplaatkoppeling van de quattro-aandrijving bij de apex extra aandrijfkracht naar de achteras sturen. Hierdoor stuurt de TT RS gewillig in.

  • Exterieur

    De vaste vleugel van de TT RS Coupé steunt op twee slanke dubbele pootjes. Tegen meerprijs is een automatisch uitschuifbare spoiler leverbaar.

  • De 2.5 TFSI is zes keer op rij uitgeroepen tot Engine of the Year. Voor de actuele TT RS is deze krachtbron opnieuw ontwikkeld.

  • Alles onder controle dankzij de 7-traps S tronic versnellingsbak met dubbele koppeling en de quattro permanente vierwielaandrijving.

  • Carbon buitenspiegelbehuizingen sieren de Audi TT RS Coupé.

  • RS-voorbumper met grote luchtinlaten.

  • Primeur voor de TT RS: de zeer innovatieve Audi Matrix OLED-achterlichten.

  • RS-sportuitlaten met glanzend zwarte ovale sierstukken.

  • De RS-reminstallatie vertrouwt op krachtige 8-zuiger vaste remklauwen.

  • De Audi virtual cockpit kent een specifiek RS-menu, met centrale toerenteller en in het hart daarvan de snelheidsweergave.

  • Interieur

    De bediening is volledig op de bestuurder gericht, getuige het RS lederen sportstuurwiel met bedieningsknoppen.

  • Video's

    Bekijk (en beluister!) de highlights van de Audi TT RS.

  • Video's

    Een topklasse innovatie voor de TT RS Coupé: Matrix OLED-achterlichten. Deze produceren een uiterst homogeen licht, zonder schaduwen. Reflectoren en lichtgeleiders zijn niet nodig.

De 2.5 TFSI-motor

Start de motor, zet de pook in D en geef gas. Wat volgt is adembenemend rijplezier. De vijfcilinder turbomotor levert 294 kW/400 pk en 480 Nm. De TT RS Coupé haalt vanuit stilstand in 3,7 seconden de 100. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, maar we maken daar op uw verzoek met plezier 280 km/h van. De karakteristieke 1-2-4-5-3 ontstekingsvolgorde zorgt voor een mooi geluid, dat met een druk op een speciale knop nog is te versterken.

  • Vermogen

  • 400

    pk

  • Topsnelheid

  • 280

    km/h

  • optioneel

  • Koppel

  • 480

    Nm

De Audi Matrix OLED-achterlichten met 3D-effect zijn letterlijk en figuurlijk een schitterende innovatie. Deze lampen zijn als optie verkrijgbaar en dat is een primeur voor een productieauto. De vlakke verlichtingstechnologie produceert een extreem homogeen, contrastrijk en traploos dimbaar licht. Er is geen schaduwwerking en er zijn geen reflectoren of geleiders nodig. OLED-armaturen zijn dan ook licht en energiezuinig. Met deze ronduit vernieuwende lichttechniek is op de TT RS een waar kunststukje gemaakt. In elke achterlichtunit zitten vier haarfijne ornamenten, die van binnen naar buiten steeds kleiner worden. In het grootste vierkant prijken een TT-logo en de Audi ringen. Bij het inschakelen van het contact beweegt de verlichting met een snel rondje om alle vier de eenheden en eindigt dan als pijlvormige LED-lichtgeleider.
1180x664_ATTRS_D_161003.jpg
Met het rijdynamisch systeem Audi drive select zijn de werking van de quattro-aandrijving, de besturing, de S tronic, het motormanagement en de klep in het uitlaatsysteem te beïnvloeden. Er zijn vier modi om de auto naar de hand te zetten voor bijvoorbeeld lange snelwegritten of een speelse middag op buitenlandse kronkelwegen: Comfort, Auto, Dynamic en Individual. De TT RS Coupé heeft altijd een razendsnel schakelende 7-traps S tronic automaat en quattro. Hij rijdt heerlijk wendbaar en stoïcijns stabiel. De elektrohydraulische lamellenkoppeling van de permanente vierwielaandrijving onderhoudt contact met de elektronische stabiliteitscontrole, waardoor met deze auto exacte lijnen zijn te kiezen. Sportiviteit staat immers voorop. Mede dankzij het RS-sportonderstel draait de TT RS Coupé gewillig bochten in en blijft hij midcorner koersvast en goed controleerbaar.
1400x438_0003_ATTRS_D_161004.jpg
De TT RS Coupé valt op door karakteristieke designdetails zoals de Audi Singleframe-grille met honingraatstructuur en grote quattro-signatuur. De kenmerkende RS-voorbumper met forse luchtinlaten draagt ook bij aan de sportieve looks. Achterop is een vast gemonteerde prominente spoiler te zien, die op twee slanke pootjes staat. Het diffusorgedeelte met vier verticale vinnen maakt het dynamische plaatje compleet. Rest alleen nog de keuze voor een lakkleur, waarvan Nardogrijs en Catalunyarood metallic exclusief voor de TT RS zijn en niet voor een ander model uit de TT-familie. Een ander alternatief voor deze sportieve auto is een kleur naar klantenwens.
1920x1080_Slider_TT_RS_Licht_2.gif
  • 563x317_0000_ATTRS_D_161012.jpg

    Bestuurder en passagier zitten in laag gemonteerde en lichte RS-sportstoelen. Deze stoelen hebben geïntegreerde hoofdsteunen en nadrukkelijk aanwezige wangen, die optioneel pneumatisch op uw lichaamsbouw zijn af te stemmen. Alcantara bekleding met diamantvormig stikselpatroon en RS-logo's zorgen voor visueel spektakel.

  • 563x317_0001_ATTRS_D_161009.jpg

    Het instrumentenpaneel is de onvolprezen Audi virtual cockpit, die alle relevante informatie op een 12,3-inch lcd-scherm toont. Vanaf het stuurwiel is eenvoudig tussen de scherminstellingen te switchen, bijvoorbeeld om de sportweergave in beeld te krijgen met centraal een grote toerenteller en allerlei prestatiegerichte cijfers in de buurt daarvan.