Voel de vooruitgang in het Audi House of Progress > Lifestyle > Audi Nederland
Audi Nederland Lifestyle
Voel de vooruitgang in het Audi House of Progress

Voel de vooruitgang in het Audi House of Progress

In het ‘Audi House of Progress’ maakt Audi vooruitgang voel- en zichtbaar. De exposities gaan over belangrijke thema’s voor toekomstige mobiliteit en vertellen het verhaal van Audi daarin.

Tekst: AUDI AG - Vertaling: Stefan Wilms - Foto's: Raphael Olivier Leestijd: 4 minuten

Audi House of Progress in Autostadt Wolfsburg.Audi House of Progress in Autostadt Wolfsburg.

Zodra je het gebouw binnenloopt is duidelijk waarom het nieuwe Audi-paviljoen het ‘Audi House of Progress’ heet. Wie het oude pand nog heeft gekend dat in Autostadt Wolfsburg, Duitsland, stond, ziet meteen dat hier grootscheeps gerenoveerd is. Zo is het gewapend beton dat in het hart van het pand een cirkel vormde, doorsneden voor meer transparantie, nieuw zichtlijnen en ruimte voor nieuwe expositiestukken. Niet alle constructieve ingrepen zijn zo duidelijk zichtbaar. Dankzij de tijdloze en recht-door-zee-architectuur hoeft het paviljoen in de toekomst bij het wisselen van tentoonstelling niet meer ingrijpend aangepakt te worden. Dat geldt al helemaal voor de presentaties op de grote schermen: die verander je eenvoudig digitaal. Kortom, nieuwe onderwerpen en publiekstrekkers zijn snel en gemakkelijk in huis te halen.

De entree nodigt uit om in te verpozen.De entree nodigt uit om in te verpozen.

Het progressieve karakter van de buitenkant is ook binnenin te vinden. In de entree toont de ‘Table of Visions’ hoe Audi de toekomst ziet. Een loopband brengt gasten naar de expositieruimtes die over twee niveaus zijn uitgespreid. Op het eerste niveau staan de merkwaarden ‘digitalisering’ en ‘design’ centraal, vergezeld van de Audi A6 e-tron concept en de plug-in hybride Audi A8 60 TFSI e. Ook te zien zijn digitale oled-achterlichten die speels diverse lichtanimaties vertonen en daarmee de vele mogelijkheden van deze technologie verduidelijken. Op designgebied zijn diverse materialen aanwezig, zoals ECONYL van gerecyclede bronnen, een kleimodel van de Audi RS e-tron GT en 3D-geprinte vazen met de actuele lakkleuren. Liefhebbers van het merk kunnen een tastbare herinnering meenemen in de vorm van diverse Audi-designschetsen.

 
De Audi A8 60 TFSI e en Audi A6 e-tron concept

Het eerste niveau is gewijd aan digitalisering en design. Er zijn een Audi A8 60 TFSI e en de Audi A6 e-tron concept aanwezig. Digitale oled-achterlichten zijn een showcase voor de naam en faam van Audi wat betreft lichtontwerpen en -technologie.

Een technisch geavanceerde vloerprojectie over het thema ‘prestaties’ leidt naar het tweede niveau, waar de volledig elektrische Audi RS e-tron GT deze derde merkwaarde vertegenwoordigt. Daar is ook het ‘Audi e-tron foil by Aerofoils’-e-surfboard als bewijs dat moderne mobiliteit en lifestyle bij Audi hand in hand gaan. Voor de vierde merkwaarde, duurzaamheid, kunnen belangstellenden de Audi Q4 e-tron bekijken als voorbeeld van een auto met een op duurzaamheid gerichte gebruikscyclus. Er is ook een digitale informatietafel over circulariteit en samenwerkingsverbanden tussen Audi en andere bedrijven om mobiliteit steeds duurzamer te maken.

De ‘Blog of Progress’ is een centraal element in de rotunda van het paviljoen.De ‘Blog of Progress’ is een centraal element in de rotunda van het paviljoen.

Tijdens hun ronde door het paviljoen houden bezoekers steeds de ‘Blog of Progress’ in het vizier. Dat is letterlijk en figuurlijk een centraal element in de rotunda van het gebouw. Het hoge scherm is vanuit elke ruimte zichtbaar en verbindt de twee tentoonstellingsniveaus met de entree. De realtime nieuwsfeed gaat over actuele Audi-thema’s en -nieuws.

Tot slot biedt een socialmedia-installatie iedereen de kans om achter in een Audi sphere-conceptcar te zitten.

Het Audi House of Progress in Autostadt Wolfsburg in Duitsland is een intense en meeslepende digitale en haptische merkbeleving. Daar kan iedereen de vooruitgang voelen.