Sunnie Jaye Groeneveld is expert op het gebied van het digitaal transformeren van werkplekken en bedrijven. Reizen is onderdeel van haar werk en daarvoor kiest ze vaak haar Audi Q4 Sportback e-tron, vertelt ze in deze aflevering van de ‘Audi e-tron stories’.
In de ‘Audi e-tron stories’ vertellen automobilisten over hun enthousiasme voor elektrisch rijden. In deze aflevering komt digitaal pionier Sunnie J. Groeneveld aan het woord over haar Audi Q4 Sportback e-tron.
In de ‘Audi e-tron stories’ vertellen automobilisten over hun enthousiasme voor elektrisch rijden. In deze aflevering komt digitaal pionier Sunnie J. Groeneveld aan het woord over haar Audi Q4 Sportback e-tron.
De hallen van het expositiecomplex zijn nog niet helemaal leeg, maar Sunnie Jaye Groeneveld moet door. Ze keert terug naar huis in Zürich, nadat ze voor Audi in München de Gold Stage heeft gemodereerd tijdens Bits & Pretzels 2022. Haar Audi Q4 Sportback e-tron wacht bij de laadpaal buiten. Enkele uren stroom tanken zijn voldoende om de afstand München-Zürich, zo’n 350 kilometer, te overbruggen. “Dat zegt de app tenminste,” aldus de Zwitserse ondernemer, auteur en gastspreker. Haar ervaring leert dat de app gelijk heeft, terwijl ze haar tassen en andere spullen in de Navarrablauwe Audi Q4 Sportback e-tron stopt.
In het leven van Sunnie J. Groeneveld staat digitalisatie centraal. In 2015 werd ze de eerste directeur van digitalswitzerland, de grootste ondernemersorganisatie in Zwitserland gericht op de digitale transformatie. Inmiddels is de 34-jarige moderator en gastspreker, bestuurder bij vijf Zwitserse bedrijven, auteur van diverse managementboeken en managing partner van consultancy Inspire 925.
Tijdens startupfestival Bits & Pretzels 2022 in München was Sunnie J. Groeneveld namens Audi discussieleider voor digitalisatie en mobiliteit.
Sunnie J. Groeneveld heeft diverse petten op: ze is onder meer directielid, spreker en moderator. Haar Audi Q4 Sportback e-tron fungeert als tweede kantoor.
Tijdens startupfestival Bits & Pretzels 2022 in München was Sunnie J. Groeneveld namens Audi discussieleider voor digitalisatie en mobiliteit.
Sunnie J. Groeneveld heeft diverse petten op: ze is onder meer directielid, spreker en moderator. Haar Audi Q4 Sportback e-tron fungeert als tweede kantoor.
Terwijl Sunnie J. Groeneveld gespreksleider was tijdens Bits & Pretzels 2022, stond de Audi Q4 Sportback e-tron buiten het congrescentrum aan de lader. Een acculading bracht haar van München naar huis in Zürich.
Terwijl Sunnie J. Groeneveld gespreksleider was tijdens Bits & Pretzels 2022, stond de Audi Q4 Sportback e-tron buiten het congrescentrum aan de lader. Een acculading bracht haar van München naar huis in Zürich.
De Audi Q4 Sportback e-tron is al haar tweede Audi e-tron. Sterker nog, het is haar tweede auto ooit. Daarvoor reed ze vooral in deelauto’s en stapte ze nog vaker dan tegenwoordig in de trein. Autorijden vindt ze prima, zolang het maar elektrisch is. “De auto biedt me meer flexibiliteit dan de trein, maar ook als ik zelf rijd, wil ik dat zo duurzaam mogelijk doen.” In haar directe omgeving was ze de eerste die nadrukkelijk voor een elektrische auto koos. “Toen ik mijn eerste elektrische Audi kreeg, kon ik thuis nog niet laden.” Haar appartementencomplex telde dertig parkeerplekken, maar nul laadpalen. “Als ik een afspraak in de stad had, greep ik die gelegenheid aan om mijn auto intussen in een parkeergarage op te laden.” Tijdens de eerstvolgende VvE-vergadering moest ze haar zaak bepleiten. Met gunstig gevolg, want nu mag iedere appartementbewoner een laadpunt aan de eigen parkeerplek toevoegen.
De Zwitserse is enthousiast over het gemak van een eigen auto voor de deur. Ze ziet haar Q4 Sportback e-tron als rijdend kantoor en daarom noemt ze vaak de connectiviteit en de myAudi-app als ze over haar auto praat. Vooral het feit dat haar smartphone naadloos met de auto verbinding maakt, leidt tot waardering. Toch is niet alles rozengeur en maneschijn als het om digitale koppelingen gaat, benadrukt ze, vooral tijdens opladen niet. “Wat de communicatie betreft tussen infrastructuur en gebruiker, is er nog ruimte voor verbetering.” Ze benadrukt het belang van voortdurend van de praktijk leren om verbeteringen door te voeren. “Dat is het DNA van digitale projecten. Het enige dat telt. Gelukkig werkt het in de meeste gevallen goed,” geeft ze toe voordat ze wegrijdt.
Voor Sunnie J. Groeneveld zijn mobiliteit en digitalisatie twee kanten van dezelfde medaille. Betere interfaces en digitale ecosystemen vindt zij belangrijk. De ontwikkelingen gaan de goede kant op, aldus de aan Yale afgestudeerde Zwitserse.
Drie vragen aan Sunnie Jaye Groeneveld over elektrisch rijden
01. Wat waardeert u het meeste aan uw Audi Q4 Sportback e-tron?
Dat mijn smartphone snel en gemakkelijk synchroniseert vind ik heel belangrijk, want ik ben onderweg bijna altijd aan het telefoneren. Dat ik nu via de myAudi-app direct kan navigeren vanuit het adres in mijn agenda, zie ik ook als een groot voordeel. Dat is weer een zorg minder. Als we over digitalisering praten, zijn het de kleine verbeteringen die ertoe doen.
02. Wat merkt u van de transformatie naar elektrisch rijden?
Steeds meer mensen in mijn omgeving hebben ervaring met elektrisch rijden. In de meeste gevallen zijn ze daarover positief gestemd. Het valt mij op dat als ik naar mijn vertrouwde parkeergarage in Zürich rijdt, in tegenstelling tot vroeger de laadplekken nu vaak bezet zijn. De beheerder vertelde me laatst dat er laadplekken bij komen.
03. Welke toekomstige verbeteringen wenst u?
Het zou mooi zijn als menu’s gemakkelijker te doorgronden zijn en informatie die je op het ene apparaat gebruikt, naadloos verder gaat op het andere apparaat. O ja, en als spraakbediening beter werkt, ben ik ook tevreden. Gelukkig zie ik al vooruitgang tussen mijn eerste Audi en de huidige.
In de ogen van Groeneveld moeten auto en laadinfrastructuur beter met elkaar communiceren. Dat neemt niet weg dat ze in de dagelijkse praktijk weinig problemen ondervindt.
De Audi e-tron-routeplanner helpt Sunnie J. Groeneveld bij het navigeren inclusief laadstops. Onderweg wordt de planning realtime aangepast aan de omstandigheden.
In de ogen van Groeneveld moeten auto en laadinfrastructuur beter met elkaar communiceren. Dat neemt niet weg dat ze in de dagelijkse praktijk weinig problemen ondervindt.
De Audi e-tron-routeplanner helpt Sunnie J. Groeneveld bij het navigeren inclusief laadstops. Onderweg wordt de planning realtime aangepast aan de omstandigheden.
Sunnie Jaye Groeneveld
De Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro van Sunnie J. Groeneveld heeft een 77 kWh-accu die kan snelladen met maximaal 135 kW. De ideale combinatie van goede prestaties en quattro-aandrijving draagt bij aan de veilige rijervaring.
De Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro van Sunnie J. Groeneveld heeft een 77 kWh-accu die kan snelladen met maximaal 135 kW. De ideale combinatie van goede prestaties en quattro-aandrijving draagt bij aan de veilige rijervaring.