Een bijzondere ervaring
missing translation: fa.article-intro.reading-time – Tekst: Patrick Morda – Vertaling: Stefan Wilms – Foto's: Robert Fischer – 01/18/2024
missing translation: fa.article-intro.reading-time – Tekst: Patrick Morda – Vertaling: Stefan Wilms – Foto's: Robert Fischer – 01/18/2024
Christopher Broeker zorgt ervoor dat klanten als gast van de Audi driving experience een onvergetelijke ervaring hebben, bijvoorbeeld achter het stuur van een Audi RS e-tron GT. De quattro-vierwielaandrijving speelt daarin een grote rol. Voor Broeker is die techniek een bijzondere Audi-feature.
Christopher Broeker zorgt ervoor dat klanten als gast van de Audi driving experience een onvergetelijke ervaring hebben, bijvoorbeeld achter het stuur van een Audi RS e-tron GT. De quattro-vierwielaandrijving speelt daarin een grote rol. Voor Broeker is die techniek een bijzondere Audi-feature.
“Toen ik als kind met mijn ouders musea bezocht, vond ik het altijd het leukste als ik op knoppen kon drukken of ergens aan mocht zitten. Dat is nog steeds zo.” Eigenlijk precies waar de Audi driving experience om draait, vindt Christopher Broeker: ervaringen opdoen, op het gebied van de eigen rijvaardigheid, Audi-techniek en – technologie en het modellenaanbod van het merk.
Broeker
is al
zo’n elf jaar projectmanager bij de Audi driving experience. “Ik vind het leuk
om gedurende de events mensen te ontmoeten en hun feedback te horen.” Dat is
echter maar een klein deel van zijn werk. Het vergt immers veel geregel,
voorbereiding en teamwerk om jaarlijks meer dan duizend evenementen op touw te
zetten. “Audi legt de lat hoog, wat blijkt uit de kwaliteit van onze auto’s en
ons streven naar perfectie. Hetzelfde geldt voor de experiences.”
Na een opleiding in events en toerisme werkt Christopher Broeker sinds elf jaar bij AUDI AG als projectmanager van de Audi driving experience.
De werking van quattro-vierwielaandrijving is via Audi drive select te beïnvloeden. In de Audi RS e-tron GT zijn er de standen comfort, auto, dynamic en individual.
Na een opleiding in events en toerisme werkt Christopher Broeker sinds elf jaar bij AUDI AG als projectmanager van de Audi driving experience.
De werking van quattro-vierwielaandrijving is via Audi drive select te beïnvloeden. In de Audi RS e-tron GT zijn er de standen comfort, auto, dynamic en individual.
“Het is onze taak om uit te leggen hoe alle systemen met elkaar samenhangen
Christopher Broeker
Na afloop moet iedereen met een tevreden gevoel naar huis gaan. “Soms zie je dat mensen niet gewend zijn aan bepaalde rijmanoeuvres of de dynamiek van de Audi RS e-tron GT”, zegt Broeker grijnzend. De Audi driving experience is er om grenzen te verkennen en te verleggen, onder deskundige begeleiding van professionele instructeurs en met de veiligheid van een geprepareerd parcours. De opgedane kennis komt ook de verkeersveiligheid ten goede, legt Broeker uit. “Vooral als je een van onze wintertrainingen volgt.” Het gaat niet alleen om acceleratie en snelheid, maar ook om het gevoel en de ervaring op zich.
“Moderne auto’s bevatten steeds meer technologie en features. Het is onze taak om de deelnemers uit te leggen waartoe zo’n auto onder realistische omstandigheden in staat is en hoe alle systemen met elkaar samenhangen.” Broeker weet dat je het meeste leert door zelf dingen uit te proberen, te testen en te ondergaan. Daarom is het belangrijk om het parcours steeds met andere instellingen af te leggen. “Wat verandert er en hoe voelt het als je een andere modus van Audi drive select kiest? Wat maakt de quattro-vierwielaandrijving zo bijzonder? Wat is de ideale zithouding?”
Brede, gespierde contouren – de zogeheten quattro-blisters boven de wielen – belichamen de vierwielaandrijving en verwijzen naar de Audi Ur-quattro.
De Audi driving experience telt meer dan duizend evenementen per jaar. IJsrijden is voor Christopher Broeker een hoogtepunt daaruit.
Brede, gespierde contouren – de zogeheten quattro-blisters boven de wielen – belichamen de vierwielaandrijving en verwijzen naar de Audi Ur-quattro.
De Audi driving experience telt meer dan duizend evenementen per jaar. IJsrijden is voor Christopher Broeker een hoogtepunt daaruit.
“Tijdens een Audi driving experience zijn er vele aha-ervaringen, zeker als het om de prestaties van de quattro-vierwielaandrijving gaat
Christopher Broeker
Met name de werking ervaren van quattro maakt volgens Broeker steeds weer indruk op mensen. Dat geldt ook voor deelnemers die zelf in een Audi met quattro-aandrijving rijden. “Op ons offroadparcours zie je heel goed hoe deze techniek werkt. Er zijn punten waar een wiel opzettelijk van de grond loskomt. Als je naast de baan staat, valt het op dat het wiel dat in de lucht hangt niet meer ronddraait, maar de andere wielen wel. Dat is altijd een aha-ervaring voor de toekijkers. Ook voor mij.”
Dat inzicht krijgt bij hem vooral in de winter nog meer
gewicht. “Dan ben ik namens de Audi driving experience veel onderweg voor de
wintersportactiviteiten van Audi. Wat fijn dat ik dan op quattro-aandrijving
kan vertrouwen, bijvoorbeeld in de volledig elektrische Audi RS e-tron GT. Je
voelt dan meteen dat de techniek soeverein de aandrijfkrachten reguleert en
over de wielen verdeelt.”
Over elektrisch rijden gesproken: de Audi driving experience richt zich daar steeds meer op. “Ik denk wij er veel aan kunnen bijdragen om deze relatief nieuwe mobiliteitsvorm nog populairder te maken.” Daarmee is de cirkel rond, want dat gaat heel goed als je de spectaculaire acceleratie van de Audi RS e-tron GT ervaart en begrijpt hoe alle technologie samenwerkt. Met andere woorden: door het allemaal zelf uit te proberen en mee te maken.