Audi zorgt er op allerlei manieren voor dat auto’s iets bijzonders hebben. De quattro-vierwielaandrijving is daar een goed voorbeeld van. De Audi driving experience is het ideale format om deze prestaties te ervaren. Volgens projectmanager Christopher Broeker zijn beide een aanbeveling waard.
Christopher Broeker zorgt ervoor dat klanten als gast van de Audi driving experience een onvergetelijke ervaring hebben, bijvoorbeeld achter het stuur van een Audi RS e-tron GT. De quattro-vierwielaandrijving speelt daarin een grote rol. Voor Broeker is die techniek een bijzondere Audi-feature.
Christopher Broeker zorgt ervoor dat klanten als gast van de Audi driving experience een onvergetelijke ervaring hebben, bijvoorbeeld achter het stuur van een Audi RS e-tron GT. De quattro-vierwielaandrijving speelt daarin een grote rol. Voor Broeker is die techniek een bijzondere Audi-feature.
Na een opleiding in events en toerisme werkt Christopher Broeker sinds elf jaar bij AUDI AG als projectmanager van de Audi driving experience.
De werking van quattro-vierwielaandrijving is via Audi drive select te beïnvloeden. In de Audi RS e-tron GT zijn er de standen comfort, auto, dynamic en individual.
Na een opleiding in events en toerisme werkt Christopher Broeker sinds elf jaar bij AUDI AG als projectmanager van de Audi driving experience.
De werking van quattro-vierwielaandrijving is via Audi drive select te beïnvloeden. In de Audi RS e-tron GT zijn er de standen comfort, auto, dynamic en individual.
Christopher Broeker
Brede, gespierde contouren – de zogeheten quattro-blisters boven de wielen – belichamen de vierwielaandrijving en verwijzen naar de Audi Ur-quattro.
De Audi driving experience telt meer dan duizend evenementen per jaar. IJsrijden is voor Christopher Broeker een hoogtepunt daaruit.
Brede, gespierde contouren – de zogeheten quattro-blisters boven de wielen – belichamen de vierwielaandrijving en verwijzen naar de Audi Ur-quattro.
De Audi driving experience telt meer dan duizend evenementen per jaar. IJsrijden is voor Christopher Broeker een hoogtepunt daaruit.
Christopher Broeker
Met name de werking ervaren van quattro maakt volgens Broeker steeds weer indruk op mensen. Dat geldt ook voor deelnemers die zelf in een Audi met quattro-aandrijving rijden. “Op ons offroadparcours zie je heel goed hoe deze techniek werkt. Er zijn punten waar een wiel opzettelijk van de grond loskomt. Als je naast de baan staat, valt het op dat het wiel dat in de lucht hangt niet meer ronddraait, maar de andere wielen wel. Dat is altijd een aha-ervaring voor de toekijkers. Ook voor mij.”
Dat inzicht krijgt bij hem vooral in de winter nog meer
gewicht. “Dan ben ik namens de Audi driving experience veel onderweg voor de
wintersportactiviteiten van Audi. Wat fijn dat ik dan op quattro-aandrijving
kan vertrouwen, bijvoorbeeld in de volledig elektrische Audi RS e-tron GT. Je
voelt dan meteen dat de techniek soeverein de aandrijfkrachten reguleert en
over de wielen verdeelt.”
Over elektrisch rijden gesproken: de Audi driving experience richt zich daar steeds meer op. “Ik denk wij er veel aan kunnen bijdragen om deze relatief nieuwe mobiliteitsvorm nog populairder te maken.” Daarmee is de cirkel rond, want dat gaat heel goed als je de spectaculaire acceleratie van de Audi RS e-tron GT ervaart en begrijpt hoe alle technologie samenwerkt. Met andere woorden: door het allemaal zelf uit te proberen en mee te maken.