Tegen 2020 zouden er een miljoen elektrisch aangedreven auto's op de weg moeten zijn in Duitsland. Althans, dat was het doel van de Duitse regering in 2008. Echter, in 2017 zoefden er slechts 34.000 elektrische auto's en 21.000 plug-in hybrides op de Autobahn. Nog geen miljoen, hoe kan dat?
"Een auto hoeft niet origineel of cool te zijn. Je moet in staat zijn om hem te produceren van hoge kwaliteit en tegen lage kosten"
Naast een kleine, betaalbare elektrische auto hebben Schuch en zijn team nog wat bedacht. De e.Go Mover: een zelfrijdende elektrische minibus. De e.Go Mover is eigenlijk een carpoolservice en is gemaakt om 15 passagiers door de stad te laten rijden. Op afroep, zonder vaste routes en zonder bushaltes. In eerste instantie zal er een chauffeur aan het stuur zitten om mensen te laten wennen aan de dienst en de technologie. Ook moet de bus de tijd krijgen om zijn nieuwe routes te leren. Echter, tegen 2022 is het plan voor een volledig autonome dienst. Stapt u in?
Schuh doorziet de hedendaagse toekomst waarin we leven. Door de behoeften van vandaag én de reeds aanwezige technologie te doorgronden. Zijn werk beantwoordt niet alleen de vraag van de markt, maar ook aan onze eisen voor een duurzame mobiliteit. Zijn bedrijf streeft ernaar om in 2019 de e.Go Mover (en de e.Go Booster) in serieproductie te gaan bouwen. Vanaf 2022 moeten er in Aken jaarlijks 100.000 elektrische voertuigen van de productieband rollen.
"Wij geloven dat er alleen al in Duitsland jaarlijks een markt is voor 400.000 compacte, elektrische auto's. Maar, we kunnen ze niet allemaal zelf maken, hoe snel we ook groeien.”
Als zijn plan slaagt, is er genoeg ruimte voor andere gevestigde autofabrikanten om hierop in te springen. Als iedereen meedoet en het potentieel serieus neemt, kan het doel van de Duitse regering om tegen 2030 miljoenen elektrische auto's op de weg te hebben, worden gerealiseerd.