De nieuwe R8 Coupé V10 quattro > R8 > Home > Audi Nederland
De nieuwe Audi R8 Coupé V10 quattro van opzij bezien

Een betoverende auto
Audi R8 Coupé V10 quattro

Gemiddeld brandstofverbruik*: 12,9 l/100km
Gemiddelde CO₂-emissie*: 294-293 g/km

De Audi R8 Coupé V10 quattro vertegenwoordigt het allerbeste dat Audi te bieden heeft. Met zijn hoge motorvermogen en compromisloze vormgeving vormt hij de schakel tussen de seriemodellen en de autosport. Zijn exclusieve karakter is een mooie bonus.

Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • De Audi R8 Coupé V10 quattro weet de aandacht altijd op zich gevestigd.

  • De singleframe-grille is laag en breed en voorzien van een honingraatrooster.

  • De drie sleuven bovenaan de grille zijn een verwijzing naar de legendarische Audi Sport quattro.

  • Audi exclusive maakt dromen waar, bijvoorbeeld door een opschrift of logo naar keuze op de sideblades aan te brengen.

  • Met zijn strakke lijnen oogt de Audi R8 Coupé V10 quattro bijzonder dynamisch.

  • De Audi R8 LMS is wereldwijd een groot succes op racecircuits.

  • Het interieur is via Audi exclusive te personaliseren, bijvoorbeeld met een volledig lederen interieur in een van de vele mogelijke kleurencombinaties.

  • In de cockpit van de Audi R8 Coupé V10 quattro draait alles om u.

  • Met de schakelflippers bedient u de 7-traps S tronic transmissie.

De belangrijkste feiten

Vermogen

419

kW

(570 pk)

Topsnelheid

324

km/h

Acceleratie

3,4

seconden

van 0 naar 100 km/h

Gemiddeld brandstofverbruik*: 12,9 l/100km / gemiddelde CO₂-emissie*: 294-293 g/km

Het onderstel blinkt uit door scherpte

In de racewereld zijn twee aspecten van bovengemiddeld belang: het vermogen en de manier waarop de auto dit op het asfalt kwijt kan. En dat is waar een bovengemiddeld goed onderstel bij om de hoek komt kijken. De Audi R8 heeft rondom dubbele aluminium driehoeksdraagarmen. Het standaard adaptieve rijprogramma Audi drive select telt vier settings. Adaptieve dempers zijn er in de vorm van het optionele Audi magnetic ride. Ideaal om in een fractie van een seconde de demperwerking aan de rijstijl en het wegkarakter aan te passen.

De nieuw gekalibreerde stuurbekrachtiging reageert nog directer en geeft uitstekende terugkoppeling. De naar wens geïnstalleerde dynamic steering varieert de stuurratio op basis van de snelheid en dat draagt bij aan de speelse handling. Voor als het niet sneller, maar juist langzamer moet, zijn er de geperforeerde en inwendig geventileerde remschijven van het wave-type. Een slim staaltje gewichtsbesparing van Audi, waaruit de aandacht voor detail blijkt. De remzadels zijn van huis uit zwart, maar vlammend rood wordt ook geleverd.

Audi R8 Coupé V10 quattro
Lees hier over de link met GT3 en GT4

Ook ideale lijnen voor het design

Veel designelementen van de nieuwe Audi R8 zijn direct te herleiden naar de actuele racewereld en de rijke autosporthistorie van Audi. Zie de ver naar voren geschoven zitpositie, de flink geaccentueerde spatborden en de markante diffusor.

Lage horizontale lijnen dragen bij aan het breedte-effect van de voorzijde. Daardoor oogt de Audi R8 nog lager en sportiever. Aan de zijkant domineren de karakteristieke blades. De achterkant maakt een statement met het luchtrooster over de volle breedte en de nieuwe, ovale uitlaatuiteinden. U kunt de standaard 19-inch wielen naar wens laten vervangen door nieuw vormgegeven gefreesde 20-inch exemplaren. Dit 5-V-dynamiek-design is er met keuze uit drie afwerkingen van het velgoppervlak.

Audi R8 Coupé V10 quattro
Lees hier over de lichte carrosserie

De overzichtelijke Audi virtual cockpit

Het interieur mag niet afleiden van de weg. Daarom heeft Audi voor een digitale route gekozen in de vorm van de standaard Audi virtual cockpit in combinatie met MMI navigatie plus. Het bedieningsconcept gaat ervan uit dat de handen aan het stuur blijven en de ogen zonder afleiding de weg scannen. De toerenteller wordt centraal geprojecteerd in de Audi virtual cockpit. Andere waarden op het 12,3 inch scherm vertellen over vermogen, koppel, g-kracht, rondetijden, temperatuur van motor en bak alsmede bandenspanning en -temperatuur. Het MMI-bedieningssysteem reageert op gesproken instructies, waardoor uw handen inderdaad aan het stuur kunnen blijven.

Audi virtual cockpit Audi R8

Nog exclusiever door personaliseren

U bepaalt zelf de uitstraling van uw Audi R8. De specialisten van Audi exclusive kunnen zelfs een lakkleur mengen volgens uw eigen opgaaf. Voor de sideblades zijn er vijf kleurenvarianten plus natuurlijk de mogelijkheid van een tint naar keuze. U kunt zelfs uw handtekening op het ontwerp zetten in de vorm van een opschrift of logo.

Audi exclusive sideblades