R8 Coupé V10 performance quattro > R8 > Home > Audi Nederland
De nieuwe Audi R8 Coupé V10 performance quattro

R8 Coupé V10 performance

Vanaf: € 280.485,00

De overtreffende trap
Audi R8 Coupé V10 performance quattro

Gemiddeld brandstofverbruik*: 13,1 l/100km
Gemiddelde CO₂-emissie*: 298-297 g/km

Audi weet hoe het voelt om rally’s en races te winnen en dat betaalt zich uit in de Audi R8 Coupé V10 performance quattro. Het uiterlijk loopt in de pas met de topprestaties: grote luchtinlaten naast de brede singleframe-grille, strakgespannen lijnen over de flanken die de middenmotor optisch benadrukken en een ver naar boven doorlopende achterdiffusor. Deze 620 pk sterke coupé manifesteert zich precies op het snijpunt van weggebruik en circuitinzet.

Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • Een lichtflits op wielen. In de exclusieve kleur Ascariblauw heeft de Audi R8 Coupé V10 performance quattro een ongekende aantrekkingskracht.

  • De donkere behuizingen van de ledkoplampen accentueren het strakke sportieve design.

  • Een grote, vaste achterspoiler van met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP – carbon fiber-reinforced polymer) geeft de Audi R8 Coupé V10 performance quattro vleugels.

  • Zoals het een volbloed supercar betaamt, is de Audi R8 slechts 1,24 meter hoog.

  • De ver naar boven doorgetrokken diffusor en de glanzend zwarte ovale uitlaten zijn standaard op de Audi R8 Coupé V10 performance quattro.

  • De drie sleuven bovenaan de grille zijn een verwijzing naar de legendarische Audi Sport quattro.

  • Dankzij 118 leds zijn de achterlichten goed zichtbaar, ook door hun markante vorm.

  • U bestuurt de Audi R8 met dit aan de onderkant afgevlakte stuurwiel.

  • Standaard in de Audi R8 Coupé V10 performance quattro: bekleding van leder en alcantara met mercatoblauwe accenten en decoratielijsten van hoogglans carbon.

De belangrijkste feiten

Vermogen

456

kW

(620 pk)

Topsnelheid

331

km/h

acceleratie

3,1

seconden

van 0 naar 100 km/h

Gemiddeld brandstofverbruik*: 13,1 l/100km / gemiddelde CO₂-emissie*: 298-297 g/km
Meer over de aandrijving

Het onderstel blinkt uit door scherpte

In de racewereld zijn twee aspecten van bovengemiddeld belang: het vermogen en de manier waarop de auto dit op het asfalt kwijt kan. En dat is waar een bovengemiddeld goed onderstel bij om de hoek komt kijken. De Audi R8 Coupé V10 performance quattro heeft rondom dubbele aluminium driehoeksdraagarmen en een stevigere vering en demping. Adaptieve dempers zijn er in de vorm van het optionele Audi magnetic ride. Ideaal om in een fractie van een seconde de demperwerking aan de rijstijl en het wegkarakter aan te passen.

De nieuw gekalibreerde stuurbekrachtiging reageert nog directer en geeft uitstekende terugkoppeling. De naar wens geïnstalleerde dynamic steering varieert de stuurratio op basis van de snelheid en dat draagt bij aan de speelse handling. Voor als het niet sneller, maar juist langzamer moet, heeft de Audi R8 Coupé V10 performance quattro standaard met carbon verstevigde keramische remmen. De remzadels zijn van huis uit antracietgrijs, maar vlammend rood wordt ook geleverd.

Audi R8 Coupé V10 performance quattro
Lees hier over de lichte carrosserie

De racerij als voorbeeld

De Audi R8 LMS is de broer van de Audi R8. Dit familielid blinkt wereldwijd uit op beroemde circuits. Zo heeft de Audi R8 LMS vier eindzeges in de prestigieuze 24-uursraces op de Nürburgring en op Spa alsmede in Dubai achter zijn naam staan. Daarnaast zegevierde hij drie keer in de Bathurst 12 Hour.

De nauwe verwantschap tussen street legal en competition versies blijkt uit het feit dat vijftig procent van de onderdelen uitwisselbaar is tussen GT3-raceauto en productieversie. De V10-motor is vrijwel identiek, om maar eens een heel belangrijke component te noemen. En met de Audi R8 LMS GT4 deelt het seriemodel zelfs zestig procent van de onderdelen.

Audi R8 LMS

Een elegant interieur met de bestuurder centraal

Het R8-interieur biedt dezelfde racebeleving als de rest van de auto. Recht voor u zijn alle bedieningselementen optisch samengebracht onder een grote boog, die lijkt op het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. De Audi R8 Coupé V10 performance quattro beschikt over kuipstoelen. Ook standaard zijn bekleding van leder en alcantara, mercatoblauwe kleuraccenten en hoogglans carbon interieurpanelen. Maar daar hoeft u het vanzelfsprekend niet bij te laten, want dankzij Audi exclusive is het aantal kleuren- en materiaalcombinaties vrijwel onbeperkt.

Interieur Audi R8 Coupé V10 performance quattro

De overzichtelijke Audi virtual cockpit

Het interieur mag niet afleiden van de weg. Daarom heeft Audi voor een digitale route gekozen in de vorm van de standaard Audi virtual cockpit in combinatie met MMI navigatie plus. Het bedieningsconcept gaat ervan uit dat de handen aan het stuur blijven en de ogen zonder afleiding de weg scannen. De toerenteller wordt centraal geprojecteerd in de Audi virtual cockpit. Andere waarden op het 12,3 inch scherm vertellen over vermogen, koppel, g-kracht, rondetijden, temperatuur van motor en bak alsmede bandenspanning en -temperatuur. Verder heeft de Audi R8 Coupé V10 performance quattro een extra knop die rechtstreeks toegang geeft tot de speciaal afgestemde performance-instellingen.

Audi virtual cockpit in de Audi R8