Audi e-tron S > e-tron > Home > Audi Nederland
Audi e-tron S Sportback

Audi e-tron S

Snel, soepel en stil:
de Audi e-tron S

De Audi e-tron S is de sportieve broer van de populaire Audi e-tron. Het is de eerste reguliere productieauto met drie elektromotoren: twee op de achteras en eentje voorin. Daarmee sprint de Audi e-tron S in slechts 4,5 seconden van 0 naar 100. Voeg daar zijn andere pluspunten aan toe, zoals het ruime interieur en de WLTP-actieradius van 364 kilometer en het is duidelijk dat de Audi e-tron S een winnaar is.

Superpower op de weg

De Audi e-tron S is ongekend dynamisch. Als u rijstand S selecteert, profiteert u acht seconden lang van de boostfunctie. U ervaart dan wat een vermogen van 370 kW (503 pk) en een koppel van 973 Nm in de praktijk betekenen. De sprint van 0 naar 100 duurt dan slechts 4,5 seconden. Ook de topsnelheid van 210 km/h verraadt dat dit een elektrische auto is voor de liefhebbers van topprestaties. Van de drie elektromotoren zitten er twee bij de achteras en een extra krachtig exemplaar bij de voorwielen.

Elektrokracht in cijfers

Systeemvermogen

370

kW

(503 pk)

Acceleratie

4,5

s

0 naar 100 km/h

Topsnelheid

210

km/h

Elektronisch begrensd

Gemiddeld stroomverbruik volgens WLTP-norm: 26,8–28,4 kWh/100 km; gemiddelde CO₂-emissie: 0 g/km.

Audi e-tron S

quattro reloaded

Omwille van de efficiency rijdt de e-tron S onder normale omstandigheden op de twee achterste elektromotoren. Het sterkere voorste exemplaar schakelt razendsnel bij als het volle vermogen wordt gevraagd of om de tractie te verbeteren.

Deze configuratie zorgt voor een interessante technische aanvulling op de elektrische vierwielaandrijving, want elke motor achterin bedient zijn eigen achterwiel. Daardoor is elektrische torque vectoring mogelijk, dat wil zeggen door het vermogen gericht naar één wiel te sturen, rijdt de auto supersportief over een bochtig parcours.

Zet ESC in de sportstand en selecteer in Audi drive select de dynamic-modus en de Audi e-tron S verbluft door zijn handelbaarheid. De auto voelt als een achterwielaandrijver die niet van zijn lijn te krijgen is.

Sportief en breed

De wielkastranden zijn aan elke kant 23 mm breder dan bij de e-tron zonder S in de naam, waardoor deze sportieve variant extra indrukwekkend oogt. Standaard zijn die wielkasten gevuld met 285 mm brede 20 inch banden en optioneel zijn 21 en 22 inch mogelijk. Andere herkenningspunten van de sportieve e-tron S zijn de speciale voor- en achterbumper met zilverkleurige details en de aluminium spiegelkappen. Optioneel is de carrosserie onderaan in contrastkleur uit te voeren.

Kijk virtueel rond in het interieur van Audi e-tron S

Het interieur is sportief en elegant. De elektrisch verstelbare sportstoelen zijn bekleed met alcantara en leder en afgewerkt met S-logo’s en stiksels in ruitpatroon. Ook in de portieropeningen en op het stuur zijn S-logo’s aangebracht. Dankzij de SUV-opzet is de e-tron S bijzonder ruim, met veel plek voor inzittenden en bagage.

Kies de kleur en velgen

Selecteer onder de grote foto een lakkleur en model velg. Zo krijgt u een eerste indruk van de Audi e-tron S zoals u hem zou wensen. Start voor een compleet beeld van uw toekomstige auto bovenaan deze pagina een nieuwe configuratie.
6Y6Y_CA0-Pyramid_AU51x_etron_001_00.jpg
Daytonagrijs pareleffect Daytonagrijs pareleffect
Antiguablauw metallic Antiguablauw metallic
Navarrablauw metallic Navarrablauw metallic
Catalunyarood metallic Catalunyarood metallic
Gletsjerwit metallic Gletsjerwit metallic
20 inch 5-V-spaak-design (S-design) 20 inch 5-V-spaak-design (S-design)
21 inch 5-arm-ster-design (S-design), contrastgrijs, gedeeltelijk gepolijst 21 inch 5-arm-ster-design (S-design), contrastgrijs, gedeeltelijk gepolijst
21 inch Audi Sport 5-Y-spaak-rotor-design, zwart, glansgedraaid 21 inch Audi Sport 5-Y-spaak-rotor-design, zwart, glansgedraaid

Hij is snel, ook bij de laadpaal

Een van de sterke kanten van de Audi e-tron S is dat hij razendsnel oplaadt. Bij de nieuwste generatie snelladers, de zogeheten HPC-laders (High Power Charging), duurt het ongeveer dertig minuten om de accu van 5 naar 80 % te krijgen. Dit betekent in de praktijk dat u maar kort hoeft te pauzeren, want meestal zult u met een hoger restpercentage stoppen om te laden. De Audi e-tron S laadt met maximaal 150 kW. Handig voor thuis, op de zaak en publieke laadpunten op straat: optioneel is uw auto met een tweede AC-laadpunt in het rechter voorspatbord uit te voeren.