Veelgestelde vragen > Wat is Audi connect? > Audi Nederland
Audi connect

Veelgestelde vragen

Audi connect

Audi Nederland Wat is Audi connect?
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Onderweg naar de vakantiebestemming, de volgende werkafspraak of een weekenduitje – de Audi connect-diensten ondersteunen u in vrijwel elke fase van de reis- en routeplanning. Lees hier de veelgestelde vragen en de antwoorden daarop.

Aanmelden en verifiëren

Welke gegevens heb ik nodig om mij aan te melden als hoofdgebruiker in myAudi?
U heeft uw e-mailadres/myAudi-gebruikersnaam en de voertuigcode/vehicle code nodig. Voor de voertuigcode zijn twee opties:

- Het transparante label aan de autosleutel (tien
tekens)
- QR code activatie kaart (bij recentere Audi modellen,
vanaf 2020)

Via de 'Verbinden & gebruik' pagina kunt u het stappenplan volgen wat bij uw auto past.
Ik wil mij aanmelden als hoofdgebruiker bij myAudi maar ik ben mijn (10-cijferige of QR activatiekaart) voertuigcode kwijt, wat nu?
Neem in dit geval contact op met uw Audi dealer. Wanneer deze functie bij uw Audi hoort, kan uw Audi dealer de aanmelding voor u uitvoeren in het systeem dat de dealer hiervoor beschikbaar heeft. Hierna kunt u de aanmelding uitvoeren in uw auto met uw e-mailadres en wachtwoord van uw myAudi account.

U dient het eigendom van de auto aan te tonen d.m.v. kentekenbewijs en legitimatie. Zorg er daarnaast ook voor dat de dealer waarmee u contact opneemt ingesteld staat als voorkeursdealer in uw myAudi account. Anders kan de dealer i.v.m. privacy geen actie ondernemen.
Wat is mTAN?
Voor volledige toegang tot de connect-features is eenmalige verificatie van uw myAudi-account nodig. Als u dit proces via uw mobiele telefoon doorloopt, ontvangt u een sms-bericht met de mTAN (een code van zes karakters). Door deze code in uw myAudi-account in te vullen, is het registratieproces compleet. Vanaf dan zijn de connect-features volledig te gebruiken.
Hoe weet ik of Audi connect verbinding heeft?
Als u in uw myAudi-app als hoofdgebruiker bent aangemeld, dan zou u autofuncties moeten kunnen bedienen. Denk daarbij aan het ontgrendelen of afsluiten van de deuren of de autostatus bekijken (afhankelijk van het model).
Hoe stel ik myAudi in?
- Meld u aan op my.audi.com vanaf een mobiele telefoon, tablet of pc.
- Log in met uw e-mailadres en wachtwoord (uw e-mailadres is uw gebruikersnaam).
- In de rechter navigatiebalk voegt u met het plus-teken uw auto toe aan uw account. Daarvoor hebt u het voertuigidentificatienummer nodig. Dit staat bovenaan op de achterkant van het kentekenbewijs.
Ik ben mijn PIN vergeten, wat nu (PIN / S-PIN/ 4-cijferige pincode)?
Indien u de 4-cijferige pincode wilt wijzigen voor myAudi of u bent deze vergeten dan kunt u dit in de myAudi app wijzigen of resetten. Volg hiervoor onderstaande stappen: - Klik in de myAudi app op account; poppetje rechts onderin. - Klik op 'Account-instellingen'. - Klik op 'PIN'. - Nu kunt u klikken op 'PIN wijzigen' of 'PIN vergeten' en volg de verdere stappen.
Hoe moet ik mij aanmelden met een 10-cijferige wagencode? (ook bij verlies van de code)
Indien uw Audi beschikt over de 10-cijferige voertuigcode (ook wel F-PIN genoemd), dan is deze bij uw auto geleverd in de vorm van een doorzichtige/witte sleutelhanger aan de autosleutel. De code zit onder een kraslaagje. Indien deze niet aan uw sleutelbos zit, kan de code bij uw wagendocumentatie zitten. Met deze code kunt u de aanmelding voor Audi connect uitvoeren in de myAudi app of via my.audi.com.
Ik wil mij aanmelden als hoofdgebruiker bij myAudi maar ik ben mijn 10-cijferige voertuigcode kwijt, wat nu?
Indien u geen voertuigcode bij de auto heeft gekregen of u heeft deze niet (meer) in uw bezit of het lukt niet om aan te melden met de voertuigcode, neemt u contact op met Audi dealer. Wanneer deze functie bij uw Audi hoort, kan uw Audi dealer de aanmelding voor u uitvoeren in het systeem dat de dealer hiervoor beschikbaar heeft. Hierna kunt u de aanmelding uitvoeren in uw auto met uw e-mailadres en wachtwoord van uw myAudi account.
Ik heb een gebruikte Audi waar de vorige gebruiker nog actief is, hoe krijg ik deze verwijderd?
De myAudi gebruiker kan verwijderd worden door bij gebruikers de betreffende gebruiker te wissen. Een hoofdgebruiker kan verwijderd worden door bij “gebruikers” de hoofdgebruiker aan te klikken en daarna op “hoofdgebruiker verwijderen” te klikken.

Als de gebruikersinstellingen beveiligd zijn met een pincode is het mogelijk het hele MMI systeem te resetten door bij “instellingen” te kiezen voor “terugzetten naar fabrieksinstellingen” (of soortgelijke benaming.

Als het niet mogelijk is de oude myAudi gebruiker te verwijderen, neem dan contact op met uw Audi dealer.

Technische informatie

Wat is myAudi?
myAudi is het klantenportaal voor alle Audi rijders. Het is een beveiligde gebruiksomgeving. Via een intuïtief gestructureerde gebruikersinterface zijn alle functies en connect-features te boeken, in te stellen en gebruiken.
myAudi
Waar kan ik de myAudi-app voor gebruiken?
De myAudi-app vormt de link tussen u, uw Audi, de wereld om u heen en uw dagelijkse bezigheden. Met de app vraagt u op elk gewenst moment realtime informatie op over uw auto. Zo blijft u op de hoogte van de tankinhoud, actieradius, onderhoudsafspraken, waarschuwingsmeldingen en meer. Plan uw ritten eenvoudig in de app en verzend bestemmingen en routes direct naar uw auto. De klimaatregeling en portiervergrendeling zijn op afstand bedienbaar. Welke services beschikbaar zijn, is afhankelijk van het model Audi en de uitrusting. De werking van sommige features is afhankelijk van derden en de beschikbaarheid is niet te allen tijde en overal gegarandeerd.

Verleen gezinsleden, vrienden of collega’s toegang tot uw Audi. Dit werkt in combinatie met bepaalde Android smartphones. De myAudi-app wordt aangeboden door de importeur van het betreffende land. Informatie over de importeur staat in het Impressum van de app.

Alle features op een rij:
Audi e-tron
- Plan en regel het oplaadproces gemakkelijk met uw myAudi-app
- Bekijk specifieke informatie zoals de elektrische actieradius, het accupercentage en de resterende laadtijd*

Navigatie
- Verzend bestemmingen en routes van uw mobiele apparaat naar uw auto
- Plan uw routes, inclusief de looproute naar de auto
- Vanuit de auto toegang tot uw contacten, adressen en agenda/kalender

Service
- Blijf op de hoogte van onderhoudsafspraken, onderhoudsintervallen en eventuele extra werkzaamheden
- Bekijk via de app het digitale logboek
- Zoek een Audi dealer in uw buurt
- Beheer uw uitgaven en ritten in het digitale kasboek annex rittenoverzicht
Waar vind ik een navigatie update voor mijn auto?
De online navigatie update is beschikbaar voor modellen vanaf 2014 die zijn voorzien van het MMI plus systeem en de Audi connect diensten. Indien dit beschikbaar is, ziet u dit terug bij uw auto in uw myAudi account op my.audi.com. Afhankelijk van de productiedatum van de auto kan het ook via Functions on Demand uitgevoerd worden.

De Audi connect dienst 'kaartupdate' geeft u de mogelijkheid actuele kaarten voor uw MMI plus systeem te downloaden via uw myAudi account. U kunt de kaarten hierna op een SD-kaart opslaan en vervolgens in uw auto installeren. Met MMI Plus verschilt de looptijd van beschikbaarheid van gratis online navigatie updates. De beschikbaarheid is gedurende 3 jaar inbegrepen, voor sommige modellen is dit 5 jaar.

Voor modellen van vóór modeljaar 2014 of zónder de Audi connect-diensten, kunt u voor een navigatie-update terecht bij de officiële Audi-dealer of via onze webshop op shop.audi.nl.
Waar heb ik welke gegevens nodig?
1) Voor het aanmaken van een nieuw myAudi-account op my.audi.com hebt u de volgende gegevens nodig:
- E-mail (wordt uw myAudi-gebruikersnaam)
- myAudi-wachtwoord
- 4-cijferige PIN (door u zelf gekozen)
- Voertuigidentificatienummer (staat op achterkant kentekenbewijs)
- mTAN*

* Voor volledige toegang tot de connect-features is eenmalige verificatie van uw myAudi-account nodig. Als u dit proces via uw mobiele telefoon doorloopt, ontvangt u een sms-bericht met de mTAN (een code van zes karakters). Door deze code in uw myAudi-account in te vullen, is het registratieproces compleet. Vanaf dan zijn de connect-features volledig te gebruiken.

2) Om uw myAudi-account aan uw auto te koppelen, hebt u de volgende gegevens nodig:
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- myAudi-wachtwoord

3) Om u als hoofdgebruiker van uw auto aan te melden, hebt u de volgende gegevens nodig:
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- De autocode van tien tekens zoals die op de autosleutel staat

Ik wil mij aanmelden als hoofdgebruiker bij myAudi maar ik ben mijn 10-cijferige voertuigcode kwijt, wat nu?
Indien u geen voertuigcode bij de auto heeft gekregen of u heeft deze niet (meer) in uw bezit of het lukt niet om aan te melden met de voertuigcode, neemt u contact op met Audi dealer. Wanneer deze functie bij uw Audi hoort, kan uw Audi dealer de aanmelding voor u uitvoeren in het systeem dat de dealer hiervoor beschikbaar heeft. Hierna kunt u de aanmelding uitvoeren in uw auto met uw e-mailadres en wachtwoord van uw myAudi account.

4) Om de myAudi-app te gebruiken, hebt u telkens de volgende gegevens nodig:*
- E-mail/myAudi-gebruikersnaam
- myAudi-wachtwoord
- 4-cijferige PIN (om bepaalde toepassingen te gebruiken, zoals het afsluiten en openen van de auto via de app)

* Deze gegevens zijn iedere keer nodig als u de myAudi-app opent. U kunt dit omzeilen door automatische login toe te staan.
Waar heb ik welke codes nodig?
1) 4-cijferige PIN (S-PIN)
Om de Audi connect remote-services te gebruiken (bijv. centrale vergrendeling, interieurvoorverwarming) is de viercijferige pincode nodig die u tijdens het verificatieproces hebt gekozen. Om beveiligingsredenen is het intoetsen van de pincode iedere keer nodig als u op afstand autofuncties wilt bedienen.

2) mTAN
Voor volledige toegang tot de connect-features is eenmalige verificatie van uw myAudi-account nodig. Als u dit proces via uw mobiele telefoon doorloopt, ontvangt u een sms-bericht met de mTAN (een code van zes karakters). Door deze code in uw myAudi-account in te vullen, is het registratieproces compleet. Vanaf dan zijn de connect-features volledig te gebruiken.

3) Autocode (F-PIN)
De autocode is nodig om de hoofdgebruiker in MMI in de auto in te stellen.
De tien tekens tellende autocode staat onder een kraslaag op de autosleutel. Zorg ervoor dat u na het wegkrassen de volledige code ziet van tien tekens.

4) myAudi PIN (bij MMI zonder touch screen)
De 8-cijferige pincode is te gebruiken om op de myAudi-portal in te loggen. Dan hebt u niet uw e-mailadres en wachtwoord nodig. Aanmelden is noodzakelijk voor de verbinding tussen de auto en uw myAudi-account.

5) Waar vind ik mijn 10-cijferige wagencode?
Indien uw Audi beschikt over de 10-cijferige voertuigcode (ook wel F-PIN genoemd), dan is deze bij uw auto geleverd in de vorm van een doorzichtige/witte sleutelhanger aan de autosleutel. De code zit onder een kraslaagje. Indien deze niet aan uw sleutelbos zit, kan de code bij uw wagendocumentatie zitten. Met deze code kunt u de aanmelding voor Audi connect uitvoeren in de myAudi app of via my.audi.com.
Waarom wordt er om een (4-cijferige) pincode gevraagd als ik bijvoorbeeld mijn auto via de myAudi-app wil openen/afsluiten?
Voor het ver- en ontgrendelen van de deuren is aanvullende authenticatie tussen de Audi server en de auto nodig. Dit betekent dat de auto nooit zal reageren op een instructie van een niet-geautoriseerde server van derden. Voor alle handelingen die op afstand van de auto worden ondernomen, is het nodig om via de smartphone ook de pincode in te voeren. U bewaart deze pincode zelf in de myAudi-portal. Bovendien kunt u aan vijf personen gebruiksrechten verlenen. Via één account zijn maximaal vijf auto’s te beheren.

U kiest de 4-cijferige beveiligingscode tijdens het verificatieproces van myAudi. U hebt deze pincode altijd nodig bij gebruik van afstandsbedieningen in de myAudi-app (zoals de deuren ontgrendelen/vergrendelen en de interieurvoorverwarming activeren). U kunt hiervoor ook face id gebruiken en uw account beveiligen in de auto.
Hoe weet ik of Audi connect verbinding heeft?
De functies binnen Audi connect kunnen per Audi model verschillen. In het licentieoverzicht staat tot welke features u toegang zou moeten hebben en hoe lang deze nog geldig zijn. Deze informatie is in de MMI-instellingen te vinden.

Of uw auto online is, ziet u altijd aan het icoontje voor mobiele verbindingen op het MMI-scherm. Als uw auto online is en u heeft een actieve Audi connect-licentie, dan ziet u (afhankelijk van het model) een actief Audi connect-menu in het menu-overzicht (MMI zonder touch screen) of online informatie die in de kaart is geïntegreerd (MMI met touch screen). U kunt dit ook checken door te kijken of in het weeroverzicht informatie staat.

Als u in uw myAudi-app als hoofdgebruiker bent aangemeld, dan zou u autofuncties moeten kunnen bedienen. Denk daarbij aan het ontgrendelen of afsluiten van de deuren of de autostatus bekijken (afhankelijk van het model).
Door via de verbindingsmanager de auto aan de myAudi-app te koppelen, hebt u toegang tot informatie die op de smartphone staat, zoals sms-berichten en de agenda/kalender.
Geldt er onbeperkt datagebruik met de geïntegreerde simkaart (Audi connect SIM)?
Voor gebruik van de wifi-hotspot, app-based features en muziekstreamingdiensten, zoals online radio, via de geïntegreerde Audi connect SIM zijn databundels aan te schaffen bij Audi partner Cubic Telecom. Voor alle andere Audi connect infotainmenttoepassingen is er geen datalimiet gedurende de looptijd van de overeenkomst.
Cubic Telecom
Hoe zie ik dat er een actieve dataverbinding is?
Met een actieve dataverbinding verschijnen er pijltjes boven de 2G-/3G-/4G/LTE-aanduiding in de statusregel.
Welke smartphones zijn compatibel met Audi connect?
Kijk voor meer informatie over compatibele mobiele telefoons op www.audi.com/bluetooth of vraag uw Audi dealer om advies.
Audi database mobiele apparaten
Hoe verbreek ik een actieve dataverbinding?
Een actieve dataverbinding is handmatig te stoppen door in de instellingen over de verbinding voor ‘Nooit’ te kiezen. Een andere mogelijkheid is het uitschakelen van de router. Ook het verwijderen van de simkaart zorgt voor het wegvallen van de verbinding.
Mijn systeem doet het niet meer. Hoe kan ik de Audi connect-verbinding resetten?
Verwijder de simkaart voorzichtig door zacht op het kaartje te drukken tot u een klikgeluid hoort en het kaartje uit de lezer komt. Duw de simkaart vervolgens weer rustig terug op zijn plek.
Mijn systeem reageert niet meer of is offline. Wat is de reden daarvoor?
Dit kan gebeuren bij een zwakke signaalsterkte, als er storingen zijn bij de serviceprovider of bij beschadiging van de hardware (zoals de simkaart of de autoantenne).

Licenties

Hoe verleng of bestel ik de Audi connect diensten?
In uw myAudi account kunt u zien voor welke termijn en tegen welke kosten u de Audi connect diensten kunt verlengen. U kunt de diensten vervolgens verlengen in de myAudi app of online via my.audi.com .

Afhankelijk van model en beschikbare opties zijn de prijzen:
- voor Audi connect Remote & Control ongeveer € 42,50 voor één jaar
- voor Audi connect Navigatie & Infotainment tussen de € 130,- en €190,- voor één jaar, afhankelijk van uw type Audi

De betaling kan gedaan worden met een creditcard met 3D Secure beveiliging of via PayPal. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met uw creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.

- Log in en selecteer uw Audi (online of via de myAudi app).
- Klik op 'Functies'.
- Hier ziet u Functions on Demand staan, klik hieronder op 'Naar de shop'.
- Klik op 'shop tonen'. (Deze stap vervalt, na een eerste keer naar de shop gaan)
- Klik op 'Audi connect navigatie & infotainment'.
- Vink de gewenste dienst en looptijd aan. Klik daarna op 'Ga naar de kassa'. Voltooi vervolgens de verdere stappen in het betaalproces.

Na betaling wordt de dienst verlengd/geactiveerd, dit ziet u in de myAudi app en in uw myAudi account. Ook kunt u dit terugzien in het MMI-systeem in uw auto
Audi connect Navigatie & Infotainment – welke licenties zijn van toepassing?
MMI navigatie zonder touchscreen (modeljaar 2012-2015)
A1, A4, A6, A8, Q3, Q5 en Q7: voor de toepassing Online verkeer 3 jaar


MMI navigatie plus voor A3 e-tron (2013-2016)
A3: 3 jaar voor specifieke toepassingen (raadpleeg uw Audi dealer voor meer informatie)

MMI zonder touch screen
A6, A7, TT, R8: 3 jaar voor specifieke toepassingen
A3PA, A4, A5, Q2, Q5, Q7:
IT0 = 3 maanden vanaf levering van de auto
IT1 = 3 jaar vanaf levering van de auto
IT2 = 3 maanden vanaf levering van de auto
IT3 = 3 jaar vanaf levering van de auto
Audi connect Noodoproep & Service – welke licenties zijn van toepassing?
- Audi schadeservice: 10 jaar (IW3, IW5)
- Online pechhulp, noodoproep: 10 jaar (IW3)
- Parkeerlocatie, autostatusreport, portiervergrendeling op afstand, melding diefstalalarm: 3 jaar (IW3, IW5)
Audi connect e-tron services – welke licenties zijn van toepassing?
10 jaar voor alle e-tron services.
Wat zijn de prijzen van Functon on Demand (FoD) en Audi connect?
De prijzen kunt u terug zien in uw myAudi account, bij de beschikbare diensten staan de mogelijkheden met betrekking tot de looptijden en de prijzen die daarbij horen.
Hoe kan ik Audi connect verlengen of bestellen en wat zijn hiervan de kosten?
In uw myAudi account kunt u zien voor welke termijn en tegen welke kosten u de Audi connect diensten kunt verlengen. U kunt de diensten vervolgens verlengen in de myAudi app of online via my.audi.com .

Doorloop de volgende stappen om de Audi connect diensten te verlengen/bestellen:
- Log in en selecteer uw Audi.
- Klik op 'Functies'.
- Hier ziet u Functions on Demand staan, klik hieronder op 'Naar de shop'.
- Klik op 'shop tonen'. (Deze stap vervalt, na een eerste keer naar de shop gaan)
- Klik op 'Audi connect navigatie & infotainment'.
- Vink de gewenste dienst en looptijd aan en klik op 'Ga naar de kassa'.
- Vul uw gegevens in en kies de gewenste betaalmethode van uw creditcard of via PayPal.
- Volg de verdere stappen in het betaalproces.

Na betaling wordt de dienst verlengd/geactiveerd, dit ziet u in de myAudi app en in uw myAudi account. Ook kunt u dit terugzien in het MMI-systeem in uw auto
Wat kost de DataPlug?
De Audi DataPlug ontvangt u gratis bij aankoop van een Audi Selectie :plus occasion of wanneer uw Audi een servicebeurt ondergaat bij de officiële Audi dealer. De bijbehorende Audi connect plug and play app kunt u gratis downloaden in de App Store en in de Google Play Store.
Ik rijd al in een Audi occasion, kan ik de DataPlug ook al gebruiken?
Op dit moment is de Audi DataPlug beschikbaar bij aankoop van een Audi Selectie :plus occasion. Tevens wordt de DataPlug aangeboden wanneer uw Audi bij de officiële Audi dealer staat voor onderhoud. De DataPlug is niet los bestelbaar via de webshop. Via de link audi.nl/nl/web/nl/audi-connect/audi-connect-plug-and-play.html kunt u zien of uw Audi geschikt is voor de DataPlug. Scrol hier naar beneden naar 'Compatibiliteit' en selecteer uw Audi model, modeljaar en type motor.

Audi connect pakketten

Hoe stel ik het Audi connect Noodoproep & Service-pakket in (MMI zonder touch screen)?
In de myAudi-portal:
- Selecteer ‘Gebruikersaccount’ en accepteer de algemene gebruikersovereenkomst
- Vul uw persoonlijke gegevens in
- Kies een 4-cijferige pincode
- Kies een verificatiemethode*
- Nummer mobiele telefoon
- E-mail
- Audi dealer
- Bevestig de algemene voorwaarden

* Afhankelijk van de verificatiemethode ontvangt u een mTAN (sms-bericht op de telefoon) of dient u naar uw Audi dealer te gaan.


In de myAudi-app:
- In het menu-overzicht:
- Mijn profiel
- Instellingen
- Gebruikersbeheer
- Kies:
- Overeenkomst hoofdgebruiker
- Nu verifiëren
- De rest van de procedure is hetzelfde zoals beschreven onder ‘In de myAudi-portal’


In de auto:
- Op de autosleutel de kraslaag weghalen; eronder staat de autocode van tien tekens
- Vul in MMI uw myAudi-gebruikersnaam en de autocode in en klik door de volgende items:
- Audi connect
- Gebruikersbeheer
- Hoofdgebruiker
- Bevestig hoofdgebruiker
Hoe stel ik het Audi connect Navigatie & Infotainment-pakket in (MMI zonder touch screen)?
a) Instellen met behulp van uw myAudi-account:
Om uw auto aan uw myAudi-account te koppelen, kunt u in MMI inloggen bij myAudi. Dit werkt als volgt:
- Audi connect
- Opties
- Login
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en log in.

b) Instellen met uw myAudi-pincode:
U kunt ook met uw myAudi-pincode in MMI inloggen. Dit werkt als volgt:
- Audi connect
- Opties
- Login
- Inloggen met myAudi PIN
Vul uw myAudi-pincode in en log in.
Hoe stel ik het Audi connect Navigatie & Infotainment-pakket in (MMI met touch screen)?
a) Instellen met behulp van uw myAudi-account:
Om uw auto aan uw myAudi-account te koppelen, kunt u in MMI inloggen bij myAudi. Dit werkt als volgt:
- Audi connect
- Opties
- Login
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en log in.

b) Automatisch met uw gebruikersnaam/e-mailadres:*
Voorwaarde is dat u bent ingelogd in de myAudi-app. Ook dient de wifi-hotspot in de auto aan te staan. Dit laatste werkt als volgt:
- Instellingen
- Wifi
- Wifi-hotspot inschakelen

* Als uw auto nog niet aan uw myAudi-account is toegevoegd, gebeurt dat in dit geval automatisch.
Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken bij het aanschaffen van FoD?
Functions on Demand kunnen aangeschaft worden met een creditcard en via Paypal.
Audi connect: VERLENGEN - Verkeersinformatie Online
U kunt uw Audi connect dienst verlengen via uw myAudi app of online via uw myAudi account op my.audi.com. De dienst Verkeersinformatie Online valt onder Audi connect navigatie & infotainment.
Voor welke Audi modellen is de Audi DataPlug geschikt?
De Audi DataPlug is beschikbaar voor de meeste Audi’s vanaf bouwjaar 2008, welke niet over Audi connect beschikken. Via de link audi.nl/nl/web/nl/audi-connect/audi-connect-plug-and-play.html kunt u zien of uw Audi geschikt is voor de DataPlug. Scrol hier naar beneden naar 'Compatibiliteit' en selecteer uw Audi model, modeljaar en type motor.

Functions on Demand

Voor welke modellen zijn FoD beschikbaar?
Functions on Demand (FoD) zijn beschikbaar op de nieuwste modellen vanaf modeljaar 2020, Om er zeker van te zijn of Functions on Demand op uw auto beschikbaar is, kunt u in uw myAudi account nagaan. Onder Functions on Demand ziet u de beschikbare diensten vermeld staan.
Wat zijn de prijzen van Functon on Demand (FoD) en Audi connect?
De prijzen kunt u terug zien in uw myAudi account, bij de beschikbare diensten staan de mogelijkheden met betrekking tot de looptijden en de prijzen die daarbij horen.
Ik zie geen FoD op mijn e-tron klopt dit?
Functions on Demand is mogelijk op een Audi e-tron vanaf modeljaar 2020, de beschikbare Functions on Demand ziet u in uw myAudi account via my.audi.com. Indien uw e-tron is gebouwd voor kalenderweek 28, 2019, beschikt uw e-tron niet over Functions on Demand. Er is nu een software-update beschikbaar voor de e-tron die voor kalenderweek 28,2019 gebouwd is, waarmee de Functions on Demand beschikbaar komen. Indien u gebruik wenst te maken van Functions on Demand, adviseren wij u om een afspraak te maken met uw Audi dealer. Uw Audi dealer kan de software-update voor u uitvoeren.
Heeft FoD impact op de verzekerde waarde van mijn auto?
FoD heeft geen invloed op de verzekerde waarde van uw auto, de uitgangsprijs voor de waardebepaling is de Netto Catalogus Waarde van de auto. Net als accessoires worden FoD niet meegenomen bij het bepalen van de waarde voor bijvoorbeeld de verzekering.
Ik heb een FoD op mijn huidige auto en krijg een nieuwe auto. Kan ik de FoD meenemen/overzetten?
De FoD is gekoppeld aan de auto, dit is niet over te zetten naar een andere auto. Afhankelijk van de gekozen looptijd kan de volgende berijder er dan wellicht nog plezier aan hebben. Wel altijd handig om dat aan te geven als u uw auto verkoopt aan een Audi dealer.
Kan een aangeschafte functie aan mijn bedrijf worden gefactureerd?
In myAudi kunnen meerdere factuuradressen worden ingegeven. Dit kunt u tijdens het aankoop proces invoeren. Het is niet mogelijk om achteraf een ander adres op de factuur te laten vermelden.
Kan ik ook functies on demand aanschaffen als ik een tweedehands auto koop?
Ja dat is mogelijk. Reeds geactiveerde functies van de vorige eigenaar blijven actief tot de looptijd ervan verstreken is. Als u zich na de aankoop van een tweedehands auto registreert als gebruiker, kunt u nieuwe functies aanschaffen.
Hebben functions on demand invloed op de BPM?
Nee, de auto wordt verkocht voor de basisprijs (bruto catalogusprijs). FOD-licenties worden verkocht door de importeur tegen marktspecifieke prijzen (incl. marktspecifieke belasting).
Wat is een Audi Thema?
Het is mogelijk een eigen gekozen achtergrond in het MMI (infotainmentsysteem) aan te schaffen. Dit kan in de myAudi app via Functions on Demand; dit betreft Audi Thema (Themes). Na aanschaf zal de gekozen achtergrond worden weergegeven in het MMI. Een Audi Thema is alleen mogelijk indien uw auto beschikt over een navigatiesysteem.
Kan ik een FoD ook uitproberen?
U kunt FoD uitproberen; binnen de eerste zes maanden nadat de key user geregistreerd is, kunnen alle FoD producten éénmalig als proef geprobeerd worden tegen een gereduceerd tarief. De looptijd van deze proef is één maand per FoD. Daarna mag de hoofdgebruiker twee keer per jaar een proefmaand doen, zodat bijvoorbeeld ook de gebruikte wagen koper de kans krijgt om FoD uit te proberen.
Mijn nieuwe Audi heeft Functions on Demand maar na registratie van Audi connect zie ik geen Functions on Demand in de myAudi app staan, klopt dat wel?
Na uw registratie voor Audi connect duurt het tot 5 werkdagen voordat de voor uw Audi beschikbare Functions on Demand zichtbaar en bestelbaar zijn in de myAudi app.
Ik heb een FoD gekocht maar het werkt niet. Wat moet ik nu doen?
Vervelend dat de bestelde FoD (Function on Demand) niet werkt. Als het bestelproces goed doorlopen is en u heeft een bevestiging via mail ontvangen, controleer dan het volgende: - Heeft de auto een werkende internet verbinding? Als er geen dekking is (bijvoorbeeld in de kelder van een parkeergarage) dan kan de auto de FoD ook niet binnenhalen. - Het kan zijn dat de auto meerdere keren herstart moet worden om de FoD te activeren; herstart daarom een aantal keer uw auto. - Is de Privacy modus uitgeschakeld? Deze modus moet uitgeschakeld zijn in de auto om een FoD te activeren. Indien het alsnog niet werkt, neem dan contact met uw dealer of onze helpdesk op.
Ik wil de FoD annuleren, kan dat?
Functions on Demand vallen onder de wetgeving van koop op afstand. Dat betekent dat de consument het recht heeft om de aankoop binnen 14 dagen te annuleren. In de bevestigingsmail die u heeft gekregen toen u de FoD boekte, is een link opgenomen naar een online annuleringsformulier in de myAudi omgeving. U kunt op deze link klikken, de al ingevulde gegevens bevestigen en het formulier indienen. U ontvangt een bevestiging van de annulering per mail. De FoD wordt gedeactiveerd en u krijgt het volledig betaalde bedrag teruggestort op het betaalmiddel dat ook gebruikt is bij aanschaf.

Connect Plug & Play

Wat kost de DataPlug?
De Audi DataPlug ontvangt u gratis bij aankoop van een Audi Selectie :plus occasion of wanneer uw Audi een servicebeurt ondergaat bij de officiële Audi dealer. De bijbehorende Audi connect plug and play app kunt u gratis downloaden in de App Store en in de Google Play Store.

Connect functies

Hoe voer ik een bestemming in via myAudi?
In myAudi:
Ga naar Audi connect en selecteer ‘Bestemming invoeren via myAudi’. Kies een eerder gebruikte bestemming of zoek een nieuwe met de zoekfunctie of door een adres in te voeren. U kunt bestemmingen bewerken en verwijderen.

In de auto zijn de bestemmingen als volgt toegankelijk:

MMI zonder touch screen:
Via bestemming invoeren / ontvangen bestemmingen tonen.

MMI met touch screen:
De bestemmingen verschijnen als notificatie en staan ook in het overzicht van myAudi-bestemmingen.

Opgeslagen bestemmingen beheren:
In myAudi opgeslagen bestemmingen zijn zichtbaar in het navigatiesysteem van de auto. De auto bewaart deze zelf in het interne geheugen. Ook verwijderen en bewerken gebeurt lokaal. Met andere woorden: synchronisatie werkt één kant op, van myAudi naar de auto en niet andersom.

Opslaglimiet bestemmingen in myAudi:
In myAudi zijn maximaal 50 bestemmingen op te slaan. Vanaf bestemming 51 wordt bestemming 1 overschreven. De bestemmingen worden alleen in myAudi overschreven; ze worden niet automatisch in de auto opgeslagen.
Kan ik zonder autosleutel rijden als ik de Audi connect key gebruik?
Ja, dat is mogelijk. Met de Audi connect key gebruikt u immers uw smartphone als autosleutel. Uw telefoon neemt alle functies van de conventionele sleutel over, zodat u deuren kunt openen en afsluiten en de motor kunt starten.
Hoe is de functie ‘Online verkeersinformatie’ te activeren en te gebruiken?
Activeren:
Af fabriek is online verkeersinformatie uitgeschakeld. Daarom is een eenmalige activering in MMI nodig.

Activeren in de Audi A3:
Navigatie >> Instellingen >> Online verkeersinformatie >> aan
Navigatie >> Instellingen >> Online verkeersinformatielicentie >> Online verkeersinformatie activeren

Activeren in andere auto’s met Audi connect:
Info >> Instellingen >> Online verkeersinformatie >> aan
Info >> Instellingen >> Online verkeersinformatielicentie >> Online verkeersinformatie activeren

Gebruik
Het symbool linksonder op het beeldscherm maakt de actuele ontvangst van verkeersinformatie inzichtelijk:
TMC / TMCpro / ONLINE. Het icoontje ONLINE betekent dat online verkeersinformatie wordt ontvangen en toegepast.

Let op: het icoontje is alleen zichtbaar als de dynamische filevermijding is geactiveerd:

Navigatie >> Instellingen >> Routecriteria: dyn. filevermijding aan

Online verkeersinformatie is met kleuren op de navigatiekaart weer te geven (voor een beter overzicht bevat deze weergave minder kleuren dan de standaardkaart):
Navigatie >> Instellingen >> Kaartweergave >> Verkeer

De actuele verkeersstromen zijn in deze kaartweergave met ingekleurde weggedeeltes gevisualiseerd:

groen: geen belemmeringen
oranje: druk verkeer
rood: file of blokkade

Verkeersproblemen zoals wegwerkzaamheden, files en omleidingen zijn op alle kaarten te zien in de vorm van gearceerde weggedeeltes. De verkeersstromen zijn alleen te zien in de kaartweergaven ‘Verkeer’ en ‘Google Earth™’.

Kan ik de Audi connect plug and play ritregistratie gebruiken voor belastingaangifte?
U kunt een PDF file exporteren uit de app van de ritregistratie met alle beschikbare data zoals; wat voor type rit was het (zakelijk/privé), ingevoerde notities en natuurlijk de ritgegevens. Deze data kan gebruikt worden als een berijders logboek. Houd er rekening mee dat belastingkantoren aanvullende vereisten kunnen hebben aan een logboek. Controleer altijd bij het belastingkantoor/administratiekantoor of deze data/format geaccepteerd worden.
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app/ niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Indien de ritten niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie instellingen in de telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten voor deze app worden de ritten correct weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Audi connect plug and play app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Audi connect plug and play app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De ritten zullen nu juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.

Wifi-hotspot en de dataverbinding

Wat zijn Cubic Telecom-databundels en wat is de Cubic Telecom-datadienst?
De Cubic Telecom-datadienst is een wereldwijde communicatieservice die door Cubic Telecom wordt aangeboden. Cubic Telecom biedt keuze uit kleinere en grote databundels met verschillende looptijden. Met de breedbanddataverbinding in uw Audi beschikt u vrijwel ononderbroken over internet. Hoge kosten en vervelende pushmeldingen wanneer u door Europa reist, zijn verleden tijd. Als u landsgrenzen passeert, maakt de router automatisch verbinding met de netwerkproviders in het land waar u zich bevindt. Dankzij de in de fabriek geïnstalleerde simkaart (eSIM) is de dataverbinding probleemloos te gebruiken.

Met de Cubic Telecom-datadienst hebben acht mobiele apparaten toegang tot de wifi-hotspot in uw Audi. Zo profiteren de inzittenden onderweg van toegang tot snel internet. U kunt rechtstreeks in de auto of via uw Cubic Telecom-gebruikersaccount eenvoudig vooraf een databundel aanschaffen.

De prepaid databundels bieden u de volgende voordelen:

Gunstige prijzen: zeer concurrerende datatarieven voor uw wifi-hotspot door de toepassing van eSIM. Er is nauwelijks prijsverschil met de databundels van andere providers.

Europabreed gebruiksgemak: de Cubic Telecom-databundels zijn in 33 Europese landen te gebruiken.

Betrouwbaarheid: de af fabriek geïnstalleerde simkaart voldoet aan strenge automotive normen. Zo is de kaart gedurende meer dan 300.000 kilometer overal in Europa uitgebreid getest, van Zweden tot Spanje en van Ierland tot Italië.
Cubic Telecom
Hoe leg ik in myAudi een voorkeur voor een dealer vast?
Ga in myAudi naar ‘Mijn Audi dealers’. Daar zijn drie categorieën favorieten te selecteren:

- Favoriete dealer: u kunt één Audi dealer kiezen als uw algehele favoriet. Deze instelling geldt overal in uw myAudi-account. Vanzelfsprekend is uw keuze op elk gewenst moment te wijzigen.
- Favoriete verkoopdealer: deze favoriet geldt voor de auto. Deze auto moet aan uw myAudi-account gekoppeld zijn.
- Favoriete servicedealer: ook deze favoriet geldt voor de auto. De auto moet aan uw myAudi-account gekoppeld zijn.
Stel dat mijn auto offline is, heeft dat dan impact op de beschikbaarheid van FoD?
Als een voertuig langer dan 60 dagen offline is, wordt de FoD automatisch gedeactiveerd vanwege veiligheidseisen. De FoD wordt gereactiveerd zodra het voertuig weer verbinding heeft met internet. De looptijd van de FoD wordt hier niet door beïnvloed.

Foutmeldingen

Mijn systeem reageert niet meer of is offline. Wat is de reden daarvoor?
Dit kan gebeuren bij een zwakke signaalsterkte, als er storingen zijn bij de serviceprovider of bij beschadiging van de hardware (zoals de simkaart of de autoantenne). Het kan ook zijn dat uw connect licentie verlopen is, of dat uw simkaart niet meer actief is. De laatste optie is dat uw auto in privacymodus staat.
De Audi app werkt niet goed of geeft een foutmelding. Wat kan ik doen?
Indien de Audi app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, ververs de app dan eenmaal. Dit kan door in het hoofdscherm rechts bovenin op verversen te drukken. Indien hierna het probleem blijft, verwijder dan de app en download de app opnieuw. Door het volledig verwijderen en opnieuw downloaden wordt het probleem meestal opgelost.
Tevens is het advies om er voor te zorgen dat uw telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een ouder softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren.

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, neem dan contact op met uw dealer.
Ik probeer Audi connect aan te melden in het MMI in mijn auto, maar krijg de foutmelding: er is een fout opgetreden, of an error has occured
De foutmelding "Er is een fout opgetreden" wordt weergegeven als de gebruikersnaam verkeerd ingevuld wordt. De gebruikersnaam is het e-mailadres die u heeft ingevuld bij het aanmaken van uw myAudi account.
Het e-mailadres moet exact zo ingevuld worden, zoals het in uw myAudi account staat; dus bijvoorbeeld geen kapitalen gebruiken.
Als aan bovenstaande voldaan wordt en er komt alsnog een foutmelding, dan adviseeren wij u het volgende stappenplan te doorlopen:
• Menu voor het aanmaken van de hoofdgebruiker openen totdat de melding verschijnt dat de gebruikerslijst handmatig is op te vragen.
• Contact uitschakelen.
• Bestuurdersportier openen.
• Minimaal 30 seconden wachten.
• Contact weer inschakelen.

Hiermee heeft u een soort mini reset gedaan voor de connectie van uw auto en de Audi connect systemen. Zo moet het probleem verholpen zijn.
De koppeling met de DataPlug werkt niet, wat kan ik daar aan doen?
Wanneer er geen koppeling met de DataPlug is, raad ik aan onderstaande te checken: - Zorg ervoor dat uw smartphone is voorzien van de meest recente software versie van het besturingssysteem. - Zorg ervoor dat de meeste recente versie van de Audi connect plug and play app is geïnstalleerd op de smartphone. - Controleer of GPS en Bluetooth zijn geactiveerd. - Kijk of er een goede internetverbinding is. - Heeft u instemming gegeven aan GPS-toegang van de app in de instellingen? - Controleer of er antivirus software is geïnstalleerd op de smartphone; dit kan een goede verbinding tussen de DataPlug en de smartphone verhinderen.
Audi Nederland Wat is Audi connect?
Veelgestelde vragen