Audi connect plug and play

Audi connect plug and play

Ervaar de wereld met Audi connect

Met Audi connect wordt comfort en rijplezier naar een nieuw niveau getild. Audi connect verbindt uw auto met het internet waardoor digitale functies en services beschikbaar komen die het rijden nog leuker, makkelijker en veiliger maken. Zo krijgt uw navigatie en infotainment systeem extra functies, krijgt u snel hulp bij pech en kunt verschillende functies op afstand bedienen.

Audi connect functies

Audi connect functies

Gebruik uw telefoon als sleutel, verwarm uw auto op afstand, check de laadstatus en open of sluit uw Audi op afstand. Dit en veel meer is mogelijk in de myAudi app. Uw navigatie & infotainment systeem wordt verrijkt met innovatieve functies. Vind eenvoudig publieke parkeerplaatsen in de buurt, real time verkeersinformatie of vind de meest actuele laadstation informatie inclusief laadtarieven.

Audi connect Plug & Play

Als u een wat ouder model beschikt maar toch connect functies wilt gebruiken, kunt u een connect dataplug laten installeren. Deze dataplug maakt eenvoudig een verbinding tussen uw Audi en uw telefoon. Deze dataplug is kostenloos te installeren door uw Audi dealer.

Audi connect Plug & Play

Veelgestelde vragen over Audi connect

<p>U heeft uw e-mailadres/myAudi-gebruikersnaam en de voertuigcode/vehicle code nodig. Voor de voertuigcode zijn twee opties:<br></p><ul><li>Het transparante label aan de autosleutel (tien tekens)</li><li>QR code activatie kaart (bij recentere Audi modellen, vanaf 2020) <br>Via de 'Verbinden & gebruik' pagina kunt u het stappenplan volgen wat bij uw auto past.</li></ul><p><br></p>

<p>Neem in dit geval contact op met uw Audi dealer. Wanneer deze functie bij uw Audi hoort, kan uw Audi dealer de aanmelding voor u uitvoeren in het systeem dat de dealer hiervoor beschikbaar heeft. Hierna kunt u de aanmelding uitvoeren in uw auto met uw e-mailadres en wachtwoord van uw myAudi account.<br>U dient het eigendom van de auto aan te tonen d.m.v. kentekenbewijs en legitimatie. Zorg er daarnaast ook voor dat de dealer waarmee u contact opneemt ingesteld staat als voorkeursdealer in uw myAudi account. Anders kan de dealer i.v.m. privacy geen actie ondernemen.<br></p>

<p>Voor volledige toegang tot de connect-features is eenmalige verificatie van uw myAudi-account nodig. Als u dit proces via uw mobiele telefoon doorloopt, ontvangt u een sms-bericht met de mTAN (een code van zes karakters). Door deze code in uw myAudi-account in te vullen, is het registratieproces compleet. Vanaf dan zijn de connect-features volledig te gebruiken.<br></p>

<p>Als u in uw myAudi-app als hoofdgebruiker bent aangemeld, dan zou u autofuncties moeten kunnen bedienen. Denk daarbij aan het ontgrendelen of afsluiten van de deuren of de autostatus bekijken (afhankelijk van het model).<br></p>

<p>In uw myAudi account kunt u zien voor welke termijn en tegen welke kosten u de Audi connect diensten kunt verlengen. U kunt de diensten vervolgens verlengen in de myAudi app of online via my.audi.com .<br>Afhankelijk van model en beschikbare opties zijn de prijzen:<br>-  voor Audi connect Remote & Control ongeveer € 42,50 voor één jaar<br>-  voor Audi connect Navigatie & Infotainment tussen de € 130,- en €190,- voor één jaar, afhankelijk van uw type Audi<br>De betaling kan gedaan worden met een creditcard met 3D Secure beveiliging of via PayPal. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met uw creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.<br>- Log in en selecteer uw Audi (online of via de myAudi app).<br>- Klik op 'Functies'.<br>- Hier ziet u Functions on Demand staan, klik hieronder op 'Naar de shop'.<br>- Klik op 'shop tonen'. (Deze stap vervalt, na een eerste keer naar de shop gaan)<br>- Klik op 'Audi connect navigatie & infotainment'.<br>- Vink de gewenste dienst en looptijd aan. Klik daarna op 'Ga naar de kassa'. Voltooi vervolgens de verdere stappen in het betaalproces.<br>Na betaling wordt de dienst verlengd/geactiveerd, dit ziet u in de myAudi app en in uw myAudi account. Ook kunt u dit terugzien in het MMI-systeem in uw auto<br></p>

<p>Dit kan gebeuren bij een zwakke signaalsterkte, als er storingen zijn bij de serviceprovider of bij beschadiging van de hardware (zoals de simkaart of de autoantenne). Het kan ook zijn dat uw connect licentie verlopen is, of dat uw simkaart niet meer actief is. De laatste optie is dat uw auto in privacymodus staat.<br></p>

<p>Kijk voor meer informatie over compatibele mobiele telefoons op <a href="/nl/audi-service/layer/mobiele-telefoons/">www.audi.nl/nl/audi-service/layer/mobiele-telefoons/</a> of vraag uw Audi dealer om advies.<br><br></p>

Hulp nodig bij het verbinden of gebruiken van Audi connect?

Raadpleeg de stap-voor-stap instructies