6. Doeleinden voor het verwerken van persoonsgegevens
Audi gebruikt uw persoonsgegevens voor de hieronder genoemde doeleinden. Het cijfer achter ieder doel correspondeert met de grondslag genoemd in artikel 5 van deze privacyverklaring:
• Om u onze diensten en producten te kunnen leveren, inclusief het afhandelen van bestellingen, het verwerken in financiële administraties en logistieke afhandeling [grondslag: 2].
• Het bieden van klantenservice inclusief service rondom het kopen van diensten en producten, het afhandelen van klachten en verzoeken, het vervullen van garantieverplichtingen of productherroepingen voor onze eigen dienstverlening en die van dealers of servicepartners. Wanneer sprake is van een productherroeping in opdracht van het RDW dan verkrijgen wij uw gegevens van het RDW en gebruiken wij deze alleen voor dit doel en op basis van de grondslag wettelijke verplichting [grondslag: 2, 3 of 4].
• Het opbouwen en onderhouden van de klantrelatie met u inclusief het onderhouden van een directe relatie tussen Audi, dealers, servicepartners en aanverwante financiële dienstverleners, onder meer voor commerciële doeleinden bijvoorbeeld om
proactief contact met u op te nemen in het kader van voertuiggebreken of -storingen of om serviceafspraken te plannen inclusief het mogelijk maken van mobiliteitsservices [grondslag: 2 of 4].
• Om u te informeren over onze producten en diensten kunnen wij u via verschillende media benaderen met aanbiedingen, een loyaliteitsprogramma, prijsvraag, nieuwsbrief of andere commerciële informatie. U hebt daarbij altijd de mogelijkheid om uzelf hiervoor af te melden door bezwaar te maken of uw toestemming in te trekken. Bij alle communicatie is aangegeven op welke wijze u dit kunt doen. Wij proberen onze communicatie op uw persoonlijke voorkeur af te stemmen. Het koppelen en analyseren van cookies van onze websites aan bij ons bekende klantgegevens valt ook hieronder en doen wij alleen op basis van uw toestemming. [grondslag: 1, 2 of 4].
• Om onze bedrijfsvoering, merken, diensten en producten te verbeteren verwerken wij mogelijk uw gegevens, bijvoorbeeld voor marktonderzoek, het meten van klanttevredenheid, het opmaken van managementinformatie en het verbeteren van datakwaliteit met behulp van adresvalidatie-technieken. Hierbij gebruiken wij zo min mogelijk uw persoonsgegevens en werken zoveel mogelijk met niet herleidbare gegevens. Het organiseren van evenementen voor data-analysedoeleinden om bijvoorbeeld trends te ontdekken om daar producten of diensten mee te kunnen verbeteren valt ook hieronder. Bij deze evenementen wordt alleen gewerkt met persoonsgegevens in (pseudo)anonieme vorm, voor zover wettelijk toegestaan en waar noodzakelijk vragen wij om uw toestemming. [grondslag: 1 of 4].
• Het voldoen aan wettelijke verplichtingen, beslechting van geschillen en handhaving van onze rechten en overeenkomsten [grondslag: 3 of 4].