“Er waren iconische Audi-productievoertuigen, zoals de eerste generatie Audi TT, maar ook conceptauto’s die deze dakboog verankerden in het Audi design DNA. En dat inspireerde ons. Samen met de proporties is de dakboog het kenmerk dat de nieuwe A5 het sterkst kenmerkt. Het was erg aanwezig in mijn eerste schetsen en maakt het productiemodel uniek. De strakke boog richt zijn kracht naar beneden op het achterwiel. Deze precieze curve tot aan de D-stijl, waar de dakboog rust op het achterwiel, is voor mij uiterst belangrijk en verandert de A5 in dit dynamische sculptuur met een goed getraind lichaam en een krachtige houding op de weg. Natuurlijk strekt de dakboog zich ook uit over het stuur. Bij het creëren van alle ontwerpthema’s vroeg ik me altijd af: Waar is mijn positie als bestuurder in de auto? Waar zijn mijn ogen? Wat is mijn zitpositie in relatie tot de carrosserie en wielen van de auto? Omdat het uiterst belangrijk is om een gevoel te ontwikkelen voor de ruimtelijke interactie tussen bestuurder en voertuig in het ontwerp. Het ontwerp van de nieuwe Audi A5 straalt een dynamische rijervaring uit, zelfs in zijn architectuur.”