Q5 TFSI e > Q5 > Home > Audi Nederland
Audi Q5 TFSI e

Q5 TFSI e quattro

Sterk, efficiënt en comfortabel:
de Audi Q5 55 TFSI e quattro

De plug-in hybride Audi Q5 TFSI e quattro heeft een gunstig normverbruik, rijdt sportief en stoot in de elektrische stand geen schadelijke stoffen uit. Hij combineert een benzinemotor met een elektromotor en biedt daarnaast het comfort en de praktische gebruiksmogelijkheden die u van een premium SUV kunt verwachten.

De plug-in hybride-aandrijving in cijfers
Q5 55 TFSI e quattro

Systeemvermogen

270

kW

(367 pk)

Acceleratie

5,3

s

0 naar 100 km/h

Elektrische actieradius

> 40

km

Gemiddeld brandstofverbruik*: 2,1–2,4 l/100 km; gemiddeld stroomverbruik*: 17,5–19,1 kWh/100 km; gemiddelde CO₂-emissie*: 46–53 g/km.
Gemiddelde elektrische actieradius: minimaal 40 km; elektrische actieradius in stadsverkeer: minimaal 40 km.
Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • De Audi Q5 55 TFSI e quattro heeft zowel een verbrandingsmotor als elektromotor.

  • Deze plug-in hybride is op heel veel plaatsen op te laden, bijvoorbeeld thuis, op de zaak en bij een openbaar (snel)laadpunt.

  • De laadklep zit linksachter en is een subtiel herkenningsteken dat deze auto een plug-in hybride is.

  • De Audi Q5 55 TFSI e quattro heeft standaard 18-inch velgen in 5-arm-turbine-design.

  • De techniek regelt de beste aandrijfstrategie. Zo betekent een heuvel afrijden dat kinetische energie wordt benut om de lithium-ionaccu bij te laden.

  • Een kenmerkend Audi-gezicht met de singleframe-grille, geavanceerde koplampen en grote luchtinlaten in de voorbumper.

  • Dankzij de krachtige aandrijflijn weet de Audi Q5 55 TFSI e quattro ook buiten de milieuzones van wanten. Hij accelereert desgewenst in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/h.

  • De standaard S line-diffusor in de achterbumper is onderdeel van de sportieve aankleding van deze plug-in hybride.

  • De Audi Q5 55 TFSI e quattro heeft bijzondere techniek in huis, maar past qua uitstraling naadloos tussen de andere Q5-uitvoeringen.

  • Vanzelfsprekend is ook deze auto in hoge mate zelf te configureren. Hier ziet u goed het optionele glazen panoramadak.

  • De achterbank is standaard verschuifbaar, voor meer beenruimte achterin of juist meer bagageruimte.

  • Naar wens rijdt u rond met de modernste dashboardtechnologie. De Audi virtual cockpit is een digitaal instrumentarium en via het MMI-scherm zijn heel veel auto-instellingen aan te passen.

Rijden op stroom en benzine

Onder de fraaie motorkap van de Audi Q5 55 TFSI e quattro ligt een 2.0 TFSI-motor die gezelschap heeft van een in de transmissie geïntegreerde elektromotor. In de elektrische stand kunt u volgens de officiële WLTP-meetnorm meer dan 40 kilometer afleggen, waardoor u vaak volledig emissievrij op de bestemming komt (uitgaande van het gebruik van groene stroom). Omdat het een parallelhybride is, profiteert u bovendien van het samenspel van beide motoren. Het systeemvermogen bedraagt maar liefst 270 kW/367 pk en de prestaties zijn dan ook indrukwekkend: van 0 naar 100 in slechts 5,3 seconden en een topsnelheid van 239 km/h.

Blauwe Audi Q5 TFSI e
Informatie over opladen

Toegespitst op efficiëntie

De techniek in de Audi Q5 55 TFSI e quattro helpt om zo aangenaam en zuinig mogelijk te rijden. In principe regelt de auto zelf de beste aandrijfstrategie, maar u kunt deze beïnvloeden. Starten gebeurt altijd in de EV-stand, waarbij de verbrandingsmotor pas in actie komt als dit niet anders kan. In de stand AUTO functioneert uw auto als een volwaardige hybride, die zelf bepaalt welke motoren actief zijn. In HOLD bewaart de auto de accuvoorraad voor een later moment, bijvoorbeeld een lage-emissiezone in de stad. Een slimme hulp is het optionele Predictive Efficiency Assist, waarmee zuinig rijden bijna een sport wordt. Op basis van de navigatiegegevens kent de auto het wegverloop, bijvoorbeeld een helling die even verderop ligt. In de vorm van een pulserend gaspedaal krijgt u dan een seintje dat uw voet omhoog kan en dat scheelt weer stroom en/of benzine.

Audi Q5 TFSI e

Dynamisch en herkenbaar –
het exterieur

De Audi Q5 55 TFSI e quattro heeft bijzondere techniek in huis, maar past qua uitstraling naadloos tussen de andere Q5-uitvoeringen. De standaard 18-inch velgen in 5-arm-turbine-design zijn daar een bewijs voor. Toch heeft de Audi Q5 55 TFSI e quattro ook stijlelementen die hem onderscheiden van zijn broers en zussen met benzine- of dieselmotor. Zo heeft hij altijd diverse onderdelen van het S line exterieurpakket, zoals de speciale grille en het diffusoreffect in de achterbumper. Daarnaast is hij de enige Q5 met zowel links als rechts een tankklep: links voor de stroom, rechts voor de benzine.

Achteraanzicht Audi Q5 TFSI e

Sportief en comfortabel –
het interieur

In het interieur komt het sportieve karakter van de Audi Q5 55 TFSI e quattro goed tot zijn recht. Sportstoelen zijn standaard en het afgebeelde optionele sportstuur met S-logo maakt de vlotte uitstraling compleet. Wat u niet ziet, maar wel ervaart, is het weldadige effect van de warmtepomp aan boord. Die benut de warmte van de twee motoren om het interieur snel op temperatuur te krijgen. Dat levert u vooral in de winter meer elektrische kilometers op. Helemaal mooi: via de timer in de myAudi-app schakelt u voor vertrek de verwarming al in. Als de auto dan nog ingeplugd is, gaat dit voorverwarmen niet ten koste van de actieradius.

Cockpit Audi Q5 TFSI e
Info over de kofferbak en het dashboard

Keuzetip: het grote schuifdak

Vanzelfsprekend is ook deze Audi in hoge mate zelf te configureren. Hier ziet u goed het optionele glazen panoramadak. Daar wordt het interieur een stuk lichter van en mocht het zonlicht te fel worden, dan schuift u met een druk op de knop de elektrische zonwering voor het getinte glas. Deze optie kunt u bovenaan de pagina in het exterieurmenu terugvinden. Een mooi begin van uw Audi Q5 55 TFSI e quattro op maat.

Schuifdak Audi Q5 TFSI e