A6 Avant TFSI e > A6 > Home > Audi Nederland
  • stage_exterior_front.jpg
De plug-in hybride Audi A6 Avant TFSI e

A6 Avant 55 TFSI e quattro

De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
is een stijlvolle en sportieve
plug-in hybride

De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro biedt het rijplezier, de ruimte en de uitstraling zoals u die van een Audi A6 Avant gewend bent en voegt daar een toekomstgerichte plug-in hybride-aandrijflijn aan toe. Daarmee kunt u tot 51 kilometer (WLTP-norm) volledig elektrisch afleggen.

Schoner rijden met de Audi A6 Avant TFSI e

The road to zero emission

Met een plug-in hybride rijdt u zorgeloos heel veel kilometers zonder tanken. De krachtige en efficiënte benzinemotor doet zijn werk tijdens lange snelwegritten, terwijl de elektromotor ideaal is voor woon-werkverkeer en in de stad. Zo combineert Audi het beste van twee werelden. We hebben er tenslotte maar één.

De weg naar nul uitstoot
De Audi A6 Avant TFSI e bij een openbare laadpaal.

Deze PHEV rijdt vertrouwd en efficiënt

Een plug-in hybride, ofwel een PHEV, heeft zowel een traditionele motor als een elektromotor. Daardoor rijdt de Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro op benzine en op stroom en dat is heel slim, want zo profiteert u van schoner en stiller rijden op de kortere afstand, terwijl u voor hogere daggemiddelden kunt vertrouwen op het uithoudingsvermogen van een krachtige benzinemotor. Voeg daar de slimme quattro-vierwielaandrijving met ultra-technologie aan toe en het is duidelijk dat de Audi A6 Avant als PHEV een slimme propositie is.

De getallen vertellen het verhaal

Systeemvermogen

270

kW

(367 pk)

Acceleratie

5,7

s

0 naar 100 km/h

Elektrische actieradius

ca. 51

km

Gemiddeld brandstofverbruik: 1,9–2,1 l/100 km,
gemiddeld stroomverbruik: 17,6–18,1 kWh/100 km,
gemiddelde CO₂-emissie: 44–48 g/km
(alle waarden volgens WLTP-norm).

Schoner en stiller rijden in de Audi A6 Avant TFSI e

Een plug-in hybride
met sportieve inborst

De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro is geknipt voor vlot en doortastend rijden. Dankzij de krachtige 2.0 TFSI-motor en permanente-magneet-synchroonmotor is een acceleratie van nul naar honderd in 5,7 seconden mogelijk. De topsnelheid ligt op 250 km/h en puur elektrisch haalt u maximaal nog steeds 135 km/h. Dus ook als er een snelweggedeelte in uw woon-werktraject zit, hoeft de benzinemotor niet bij te schakelen. Heel prettig is het forse systeemkoppel van 500 Nm dat al bij 1.250 toeren van de benzinemotor beschikbaar is.

Slimme technologie

In principe bepaalt de auto zelf wanneer welke motor actief is. De auto rijdt dan in de hybridestand. De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro zorgt er op weg naar de bestemming voor dat de accu opgeladen is, zodat de laatste kilometers puur elektrisch onder de wielen doorglijden. Deze strategie is gebaseerd op input van het navigatiesysteem, online verkeersinformatie, uw rijstijl en onboard camera- en radarsensoren. Uitrollen met uitgeschakelde motor en regenereren behoren ook tot het repertoire. U kunt ook voor EV kiezen om alleen de elektromotor het werk te laten doen. Met ‘Hold’ bewaart u juist stroom in de accu voor een later moment, bijvoorbeeld een emissievrije zone in de stad.

De Audi A6 Avant TFSI kent de rijstanden Auto, EV en Hold

De actieradius in beeld

U weet precies waar u aan toe bent als het om de kilometers op stroom en benzine gaat. De actuele actieradius verschijnt duidelijk in beeld tussen de powermeter links en snelheidsmeter rechts. Die powermeter toont het percentage van het systeemvermogen dat u benut. De digitale meters en hun haarscherpe weergave zijn kenmerkend voor de Audi virtual cockpit, die standaard aanwezig is.

De Audi virtual cockpit in de Audi A6 Avant TFSI e
Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
1920X1080-A6-Avant-TFSI-e_191005.jpg
1920X1080-A6-Avant-TFSI-e_191005.jpg
  • De Audi virtual cockpit is een digitaal instrumentarium met duidelijke powermeter, actieradiusweergave en snelheidsmeter.

  • Veel autogegevens zijn ook toegankelijk via de myAudi-app, bijvoorbeeld de actuele actieradius.

  • Daar staat iets moois bij de laadpaal, getuige de 19-inch wielen en rode remklauwen.

  • De rust en trekkracht van elektrisch rijden zijn een genot in de stad. In combinatie met groene stroom is de ecobalans gunstiger dan met fossiele brandstof.

  • Een A6 Avant is ook als plug-in hybride bijzonder praktisch: boven de vlakke laadvloer past 405 liter aan bagage en met de bank neergeklapt 1.535 liter.

  • De 14,1 kWh-accu is eenvoudig op te laden bij laadpalen op privéterrein, bij bedrijven en op openbare plekken.

  • Mooi symmetrisch: achter de twee tankkleppen schuilen de laadpoort (links) en tankdop (rechts).

  • De bediening is volledig digitaal, met onder meer twee grote touchscreens in de middenconsole.

  • Het onderste scherm is er voor de klimaatregeling.

Een hoogwaardig en rijk aangekleed interieur

De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro beschikt over een royale uitrusting, met het accent op sportiviteit. Zo zijn sportstoelen, een over vier zones verdeelde klimaatregeling en de Audi virtual cockpit standaard.

De MMI-bediening in de Audi A6 Avant TFSI e

Een sportieve uitstraling

Elke Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro is voorzien van het S line exterieurpakket, zwarte exterieurafwerking, een sportonderstel, 19-inch wielen, rood gespoten remzadels en matrix-ledkoplampen.