Waar richten jij en jouw team zich nu op?
Onze basisdoelstelling is om concurrerend te zijn. Onze auto’s moeten onderdeel zijn van een digitaal netwerk waarin aantrekkelijke digitale functies zijn aan te schaffen die een duidelijke meerwaarde bieden. Daarom borduren we systematisch voort op onze core business van premium autobouwer en breiden we ons digitale portfolio uit. Onze klanten hebben allemaal een andere leefstijl. Wij richten ons op vier deelgebieden en we willen de verwachtingen daarover niet alleen vervullen, maar indien mogelijk zelfs overtreffen.
Wat zijn die vier lifestyledeelgebieden?
We concentreren ons op mobiliteit, gezondheid, werk en entertainment. Daarvoor creëren we binnen het Audi-ecosysteem producten en diensten. Verder gaan we samenwerkingen aan, onder meer met holoride en Disney. Sinds medio dit jaar voegen we in auto’s met Audi connect een breed aanbod aan apps toe. Via een digitaal koopplatform gebruiken klanten vervolgens persoonlijke favorieten op het gebied van muziek, video, games, navigatie, parkeren en opladen, productiviteit, weer en nieuws. Voorbeelden zijn Spotify en Webex. Dat laatste is een platform waarmee digitale meetings, bijvoorbeeld vanuit de werkomgeving, naadloos in de auto zijn voort te zetten. Daarnaast leveren we nog vele andere toepassingen, waaronder Audi-themawerelden. Daarmee bestrijken we het eerdergenoemde entertainment-deelgebied.
Wat zijn die Audi-thema’s precies?
Audi-thema’s zijn sinds juni 2022 via onze digitale markplaats beschikbaar. In de myAudi-app kun je nu uit 160 verschillende thema’s kiezen, waarna de door jou gekozen afbeeldingen zichtbaar zijn op het MMI-scherm in de auto. Tegelijkertijd wordt de ambient lighting hierop aangepast. Dit betekent voor onze klanten een extra mogelijkheid om de auto te personaliseren.