“Ook al benadruk ik in de Audi eyes slechts twee ringen, ik vond het belangrijk om alle vier de ringen in het ontwerp te betrekken”, aldus Rittwage. Met andere woorden, de pupillen zitten in het midden van de Audi eyes, maar de koplampvorm heeft de breedte van het volledige Audi-logo. Bijkomend voordeel is dat in de twee buitenste gebieden ruimte overblijft voor de dagrijverlichting en coming- en leaving-homefuncties. Lukas Rittwage legt uit: “Een belangrijke overweging in het ontwerpproces was om alle verlichtingsinnovaties van de laatste jaren optimaal te benutten. Per slot van rekening kunnen we met digitale lichtbronnen allerlei nieuwe dingen doen.”
Wat Rittwage’s grafische ontwerp zo sterk maakt, is dat de op cirkels gebaseerde basisvorm in de lampclusters twee grote voordelen heeft. Enerzijds is het een flexibel ontwerp en anderzijds blijft het in elke uitvoering herkenbaar. Op een sportief model hebben de Audi eyes een andere blik dan op bijvoorbeeld een compacte auto. Dit is mogelijk door te variëren met dieptes en aangrenzende vormen binnen de behuizing en door details te veranderen. Als je het snijvlak van de twee Audi-ringen hoger positioneert, lijken de Audi eyes ronder en vriendelijker. Door de cirkels af te vlakken of de kruispunten van de ringen schuiner te maken, krijgt de auto een meer vastberaden blik. De ene keer is de pupil een beetje groter en de andere keer juist wat kleiner. Vanaf een afstand blijft evenwel duidelijk dat het om een Audi gaat. Daarover bestaat geen misverstand, ongeacht de uitwerking van de Audi eyes. Lukas Rittwage vat het aldus samen: “Het komt allemaal neer op de uitdrukking van de twee koplampen in combinatie met de Singleframe-grille en de totale proporties van de auto. Met het lichtdesign benadrukken we altijd het autokarakter. De auto krijgt er een gezicht door.”