Onze klanten > Alles over zakelijk rijden in een Audi | Audi > Audi Nederland
Leasen

"Zuinig rijden is een sport geworden"

De ene leaseauto is de andere niet. Sommige leaserijders kiezen voor een wel heel bijzonder model of opvallende accessoires.

Ditmaal is leaserijder Marvin Visser (36) aan het woord. Hij is financieel directeur bij Duik- & Bergingsbedrijf W. Smit B.V. en rijdt een Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro Pro Line S.

Leaserijder Marvin Visser aan het woord.

Waarom heb je voor deze auto gekozen?

“Ik reed hiervoor ook met een grote hybride en dat beviel me uitstekend. Sinds half april heb ik de overstap gemaakt naar een Audi Q7 omdat ik het, als autoliefhebber in hart en nieren, een erg mooie auto vind.”

Wat bevalt je het beste aan de auto?

“De verfijning is subliem, echt van een heel hoog niveau. Deze e-tron is een plugin-hybride met een elektromotor en een dieselmotor. Ik kan 135 km/h elektrisch rijden zonder dat de diesel erbij komt. Mijn gemiddeld verbruik ligt op 1 op 22,2. En dat voor een auto van bijna 2.500 kilo!”

Wat maakt deze auto zo bijzonder?

“Dat zijn voor mij allereerst de optionele 22 inch wielen. Ik zeg altijd: wielen maken de auto. Ze geven een auto meer body. Deze Q7 heeft luchtvering en dat maakt dat je feitelijk meerdere auto's ineen hebt. Ik rijd bijna altijd in de Dynamic-stand omdat de auto dan lager ligt en dat smoelt zo goed. Maar eerlijk gezegd vind ik de Comfort-stand lekkerder. Het batterijpakket weegt behoorlijk wat, maar dankzij de luchtvering kan ik er toch vrij sportief mee rijden.”
Wat moest jouw auto per se hebben?

“Eerst wilde ik een donkergrijze lakkleur, maar ik ben toch blij dat ik voor lichtgrijs ben gegaan. De lijnen van de auto komen er zo mooi in uit. Graag wilde ik de S-line met een goede geluidsinstallatie en dus die wielen. Ik was de auto altijd met de hand; mijn auto's gaan absoluut niet door de wasstraat. Ik behandel de Q7 alsof het mijn eigen auto is.”

Wat zeggen anderen over je auto?

“Ik hoor voornamelijk: wat is hij groot! Terwijl mijn vorige auto hetzelfde formaat had. Hij maakt klaarblijkelijk indruk. Mensen vinden het een mooie kar. Kwalitatief hebben ze het bij Audi zó goed voor elkaar; geen piepjes of kraakjes en het portier klinkt als een kluisdeur. Ik heb een zware caravan en boot, dus mijn auto moet minimaal 2.200 kg kunnen trekken. Het is zeker de beste auto die ik ooit heb gehad.”

Hoe ga je om met de e-tron-aandrijflijn?

“Alles werkt mooi samen; de overgang van elektrisch rijden naar diesel is geweldig. Naadloos! Deze auto temt mij een beetje, hij daagt me niet uit om hard te rijden. En dat terwijl ik hiervoor echt van snelheid hield.”

Doe je je best om het relatief zuinige aspect van deze auto te benutten?

“Het is een sport geworden om zo zuinig mogelijk te rijden, maar evengoed wel vlot. En ik stekker waar ik kan. Doordeweeks rijd ik alleen maar elektrisch, sowieso tijdens woon-werkverkeer.”
  • 563x317-Zuinig-rijden-is-een-sport-geworden_2.jpg
    Hoe ziet jullie wagenpark eruit?

    “We hebben zo'n 15 auto's in de vloot. Drie Crafters, daar doen we het duikwerk mee. Drie Transporters: twee zijn er voor de uitvoerders en eentje heeft vierwielaandrijving voor de echt zware aanhangers. Verder rijden er nog wat personenauto's rond.

    Leasen bij Pon zie ik als een stukje ontzorgen, de tarieven en de service zijn top. Je 'koopt' als het ware zekerheid en dat is me beslist wat waard.”