Haal de schoolboeken ‘Natuurkunde’ van vroeger gerust van zolder.
Want, hoe werkt het? In de cel wordt de waterstof afgebroken in protonen en elektronen. De protonen stromen door een membraan naar de kathode en reageren met de zuurstof in de lucht om waterdamp te vormen. Terwijl dit gebeurt, leveren de elektronen elektrische stroom en drijven zo de twee motoren op de voor- en achterassen aan.
De brandstofceltechnologie in de Audi h-tron quattro-concept behoort alweer tot de vijfde generatie. De focus ligt nu dan ook op nieuwe materialen voor de diafragma's en de bipolaire platen die de gassen geleiden terwijl de cellen gescheiden blijven. De nieuwe materialen helpen mee om alles lichter, kleiner, sterker en natuurlijk zuiniger te maken. Op deze manier is het gehalte aan kostbaar platina sterk verminderd.
In de elektriciteitscentrale in Werlte, gebruikt Audi elektriciteit die is opgewekt met windenergie. Hiermee scheiden we water door middel van elektrolyse in zuurstof en waterstof. Deze pure waterstof is voldoende om auto's zoals de Audi A7 Sportback h-tron quattro van stroom te voorzien. Oftewel: kracht!