De vernieuwde R8 > R8 > Home > Audi Nederland
  • stage_exterior_front.jpg
Der neue Audi R8
De vernieuwde R8

De vernieuwde Audi R8
is heter dan ooit

De vernieuwde Audi R8 maakt indruk met zijn strakke design en adembenemende prestaties. Deze supercar bewijst dat een snelle bolide ook elegant kan zijn. De uitvoerige update voor dit model omvat onder meer een gemodificeerd onderstel voor nog dynamischere rijeigenschappen. Ook het markante uiterlijk is aangepast. Een ding is gebleven: geen enkele andere Audi staat zo dichtbij de racewereld als de Audi R8.

De vernieuwde Audi R8 Coupé en Spyder arriveren in het eerste kwartaal van 2019 bij de Nederlandse dealers. Ze zijn vanaf begin 2019 te bestellen.

Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • De vernieuwde R8-modellen zijn nog heter en dat is ook te zien aan de bredere en lagere singleframe-grille.

  • De Audi R8 is een supercar die op elk technisch vlak is geoptimaliseerd voor maximale dynamiek.

  • De Audi R8 combineert een aansprekend uiterlijk met adembenemende prestaties.

  • Aanpassingen aan het onderstel verbeteren de stabiliteit en stuurprecisie.

  • De Audi R8 Spyder heeft een licht stoffen dak dat onder de grote CFRP-klep verdwijnt. Zowel dicht als open is het design goed voor jongensdromen.

  • De vernieuwde Audi R8 rolt standaard op 19-inch wielen. Optioneel zijn er 20-inch gefreesde velgen in 5-dubbelspaak-dynamiek-design inclusief nieuwe zomer- en sportbanden. Daarmee laat de R8 zich nog exacter plaatsen.

  • Het luchtrooster over de volledige achterkant en de grote diffusor versterken het breedte-effect van de R8. In de motorruimte schuilt het luchtfilter onder een nieuwe, driedelige afdekplaat van kunststof of koolstofvezel.

  • De bediening is volledig op de bestuurder gericht. Met de knoppen en schakelaars op en rond het stuurwiel zijn veel functies te gebruiken zonder de handen te verplaatsen.

  • Beide inzittenden zitten op laag gemonteerde sportstoelen. Deze zijn bekleed met alcantara en leder. Als alternatief is de Audi R8 er met kuipstoelen, die zich nog sterker naar het lichaam vormen. Enkele stoelinstellingen zijn elektrisch aan te passen.

Een messcherpe handling

Gemodificeerde onderstelcomponenten zorgen voor een dynamische handling. Zowel van de standaard elektromechanische stuurbekrachtiging als de optionele dynamische besturing is de ondersteuning gewijzigd. De stuurreacties, de verschillen tussen de rijstanden, het stuurgevoel en contact met de weg zijn nog beter, bij welke snelheid dan ook.

Fahrdynamik
Meer over de rijdynamiek

Lichtgewicht

Dankzij het Audi Space Frame brengt de Audi R8 letterlijk minder gewicht in de schaal. In deze constructie zijn aluminium en CFRP-componenten verwerkt. De stabilisator in de voorwielophanging is optioneel ook van die materialen gemaakt, waardoor het gewicht van de vernieuwde Audi R8 met ongeveer twee kilo afneemt.

Lichttechnologie

Vooruitstrevende verlichting

De Audi R8 heeft standaard led-koplampen en dynamische knipperlichten aan de achterzijde. Deze verlichting is te upgraden met laserlicht voor het grootlicht en dynamische knipperlichten aan de voorkant. Het laserlicht gaat aan bij gebruik van grootlicht boven de 60 km/h, waardoor de lichtbundel veel verder reikt en u dus nog meer ziet. Een slimme camera detecteert overig verkeer en dimt de verlichting dan snel.

Lichttechnologie

Pure toewijding binnenin

Het op de bestuurder gerichte interieur van de Audi R8 profiteert mee van de nieuwe uitstraling. Nieuwe bekledingkeuzes zijn pastelzilver met rotsgrijze stiksels, palominobruin met staalgrijze stiksels en zwart met utopiablauwe stiksels.

Interieur-Design

Bediening en infotainment

In de cockpit draait het om degene achter het stuur. De stuurknoppen volstaan voor het starten van de motor, het instellen van de rijdynamiek, het bladeren door de infotainmentmenu’s en het kiezen van de versnellingen. Het instrumentarium komt in de vorm van de innovatieve Audi virtual cockpit. Op dit haarscherpe en contrastrijke 12,3-inch tft-paneel verschijnt alle informatie volgens een van de drie scherminstellingen. In de Performance-weergave verschuift de toerenteller naar het midden, met eromheen meters voor koppel, vermogen, olie- en bandentemperatuur, g-krachten en rondetijden.

Bedienkonzept & Infotainment
Meer over bediening en infotainment

Een auto die moeiteloos overtuigt

“De R8 neemt bij Audi in elk opzicht een bijzondere positie in”, aldus de baas van Audi Sport GmbH, Michael-Julius Renz. De vernieuwde Audi R8 maakt indruk met zijn topprestaties, de combinatie van sportiviteit en elegantie en het pure plezier dat deze auto biedt.

Der neue Audi R8