Audi R8 Spyder | motoren | Audi Nederland > R8 Spyder > Home > Audi Nederland

Uw R8 Spyder

Uw R8 Spyder
V10 5.2 FSI quattro S tronic 1

  • Basisauto
  • € 249.175,00
  • Meeruitvoering
  • € 0,00
  • Fiscale waarde
  • € 249.175,00
  • Rijklaarmaakkosten, recyclingsbijdrage en leges
  • € 1.585,00
  • Consumentenadviesprijs 2
  • € 250.760,00

Van het circuit naar de weg

1 uit een totaal van 1 motoren

5.2 FSI
V10 5.2 FSI quattro S tronic
€ 249.175,00
  • 5204 cm3
  • 11,7 l/100km
  • 277 g/km
  • 397 kW (540 PK)
Legenda
  • Cilinderinhoud
  • Brandstofverbruik
  • CO2-emissie
  • Vermogen
Geen motor gevonden.

Geen motoren gevonden voor deze brandstof in combinatie met de gekozen uitrusting.

De atmosferische motor (dat wil zeggen zonder turbo of compressor) werkt zowel met indirecte als met directe inspuiting. Daardoor is een bredere vermogensafgifte te combineren met een lager verbruik en minder emissies. De gemiddelde brandstofconsumptie volgens de voorgeschreven Europese meetmethode is 11,7 liter per 100 kilometer, met een CO2-uitstoot van 277 gram per kilometer.

De zeer goede prestaties van de tiencilinder worden altijd door een indrukwekkende soundtrack begeleid. Die klanken komen uit een dubbel uitlaatsysteem met trapezium sierstukken. Hoe hoger de V10 in de toeren klimt, hoe intenser en meeslepender zijn geluid is.

De quattro-aandrijflijn quattro duidt op een uitstekende tractie, extra rijdynamiek en verhoogde rijveiligheid. Er is vrijwel geen andere aandrijving waarmee het motorvermogen zo goed op de weg is over te brengen. Die kracht van de V10 bereikt als allereerste de razendsnel schakelende 7-traps S tronic. Deze elektrisch geregelde transmissie geeft het vermogen vervolgens door aan de nieuw geconfigureerde quattro-techniek. In de vooras zit een elektronisch gestuurde hydraulische lamellenkoppeling, terwijl tussen de achterwielen een mechanisch sperdifferentieel zijn kunsten vertoont. Met deze vierwielaandrijving is de auto goed controleerbaar, rijdt hij sportief en kleeft hij aan de weg. Vanzelfsprekend reageert de voor-achterdistributie van het motorvermogen op bijzondere omstandigheden.

Via het adaptieve rijprogramma Audi drive select is de werking van de permanente vierwielaandrijving aan te passen aan het weer en de weg. De standen Comfort, Auto, Dynamic en Individual geven de R8 Spyder V10 telkens een ander karakter, waardoor hij zich net zo goed thuisvoelt in alledaags verkeer als in de haarspeldbochten van de Stelviopas. Met de optionele Performance-regeling is de handling nog meer te verfijnen. Dankzij Dry, Wet en Snow gedraagt de aandrijflijn zich dan zoals dat op de betreffende weg het beste uitkomt.