De nieuwe R8 Spyder V10 performance quattro > R8 > Home > Audi Nederland
De nieuwe Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Een open kijk op vermogen
Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Gemiddeld brandstofverbruik*: 13,3 l/100km
Gemiddelde CO₂-emissie*: 302-301 g/km

Een rechtstreekse link met de autoracerij en een uit duizenden herkenbaar design. De 620 pk sterke Audi R8 Spyder V10 performance quattro markeert het einde van de weg – en het begin van het circuit. Deze overgang zult u intens horen en voelen. Geniet er in alle openheid van.

Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • De drie sleuven bovenaan de grille zijn een verwijzing naar de legendarische Audi Sport quattro.

  • Slotverklaring: het luchtrooster over de volle breedte en de ver naar boven doorgetrokken diffusor.

  • Overal voor open: de Audi R8 Spyder V10 performance quattro met open dak.

  • Dankzij 128 leds zijn de achterlichten goed zichtbaar, ook door hun markante vorm.

  • De achterspoiler van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro is gemaakt van met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP – carbon fiber-reinforced polymer).

  • Blik naar binnen: palominobruin leder fijnnappa met staalgrijze stiksels.

  • De weergaven van g-kracht, koppel en rondetijd in de Audi virtual cockpit zijn om de toerenteller gegroepeerd.

  • Met de rode knop op het multifunctionele stuurwiel wordt de atmosferische V10-motor gestart.

  • De nieuw ontwikkelde S tronic telt zeven elkaar snel opvolgende versnellingen.

Atmosferische V10-motor:
krachtig middelpunt

Hij domineert het beeld en laat flink van zich horen. Met zijn tomeloze power maakt hij de Audi R8 Spyder V10 performance quattro nog een flinke partij scherper. De 5.2 FSI-motor levert maximaal 580 Nm bij 6.600 toeren. Dankzij de dry-sumpsmering en dus het ontbreken van een oliecarter is de motor extra laag in te bouwen, wat een van de technische verklaringen is voor het scherpe stuurgedrag van de R8. De speciale ontstekingsvolgorde van de tiencilinder levert een karakteristiek geluid op. Het schorre blazen en brullen komt met open kap nog beter tot zijn recht. Op weg naar de topsnelheid wordt u geholpen door de nieuw ontwikkelde 7-traps S tronic transmissie, waarvan de versnellingen dicht op elkaar liggen, en de geoptimaliseerde quattro-aandrijving die het aandrijfkoppel altijd optimaal over de wielen verdeelt. Mede hierdoor neemt de Audi R8 Spyder V10 performance quattro een beslissende voorsprong op het gebied van tractie, dynamiek en rijveiligheid.

Audi R8 Spyder V10 performance quattro voorkant
De belangrijkste feiten

Vermogen

456

kW

(620 pk)

Topsnelheid

329

km/h

Acceleratie

3,2

seconden

van 0 naar 100 km/h

Gemiddeld brandstofverbruik*: 13,3 l/100km / gemiddelde CO₂-emissie*: 302-301 g/km

Het onderstel blinkt uit door scherpte

In de racewereld zijn twee aspecten van bovengemiddeld belang: het vermogen en de manier waarop de auto dit op het asfalt kwijt kan. En dat is waar een bovengemiddeld goed onderstel bij om de hoek komt kijken. De Audi R8 Spyder V10 performance quattro heeft rondom dubbele aluminium driehoeksdraagarmen. Het standaard adaptieve rijprogramma Audi drive select telt vier settings. Adaptieve dempers zijn er in de vorm van het optionele Audi magnetic ride. Ideaal om in een fractie van een seconde de demperwerking aan de rijstijl en het wegkarakter aan te passen.

De nieuw gekalibreerde stuurbekrachtiging reageert nog directer en geeft uitstekende terugkoppeling. De naar wens geïnstalleerde dynamic steering varieert de stuurratio op basis van de snelheid en dat draagt bij aan de speelse handling.

Voor als het niet sneller, maar juist langzamer moet, heeft de Audi R8 Spyder V10 performance quattro standaard met carbon verstevigde keramische remmen. De remzadels zijn van huis uit antracietgrijs, maar vlammend rood wordt ook geleverd.

Audi R8 Spyder V10 performance quattro achterkant

Een elegant interieur met de bestuurder centraal

Het R8-interieur biedt dezelfde racebeleving als de rest van de auto. Recht voor u zijn alle bedieningselementen optisch samengebracht onder een grote boog, die lijkt op het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. De Audi R8 Spyder V10 performance quattro beschikt over kuipstoelen. Ook standaard zijn bekleding van leder en alcantara, mercatoblauwe kleuraccenten, hoogglans carbon interieurpanelen en rvs pedalen. Maar daar hoeft u het vanzelfsprekend niet bij te laten, want dankzij Audi exclusive is het aantal kleuren- en materiaalcombinaties vrijwel onbeperkt.

Interieurdesign Audi R8 Spyder V10 performance quattro

De overzichtelijke Audi virtual cockpit

Het interieur mag niet afleiden van de weg. Daarom heeft Audi voor een digitale route gekozen in de vorm van de standaard Audi virtual cockpit in combinatie met MMI navigatie plus. Het bedieningsconcept gaat ervan uit dat de handen aan het stuur blijven en de ogen zonder afleiding de weg scannen. De toerenteller wordt centraal geprojecteerd in de Audi virtual cockpit. Andere waarden op het 12,3 inch scherm vertellen over vermogen, koppel, g-kracht, rondetijden, temperatuur van motor en bak alsmede bandenspanning en -temperatuur. Verder heeft de Audi R8 Spyder V10 performance quattro een extra knop die rechtstreeks toegang geeft tot de speciaal afgestemde performance-instellingen.

 Audi virtual cockpit in de Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Audi R8 Spyder V10 performance quattro achtervleugel