Audi R8 | motor | Audi Nederland > R8 Coupé > Home > Audi Nederland

Uw R8 Coupé

Uw R8 Coupé
V10 5.2 FSI quattro S tronic 1

  • Basisauto
  • € 233.720,00
  • Meeruitvoering
  • € 0,00
  • Fiscale waarde
  • € 233.720,00
  • Rijklaarmaakkosten, recyclingsbijdrage en leges
  • € 1.585,00
  • Consumentenadviesprijs 2
  • € 235.305,00

2 uit een totaal van 2 motoren

5.2 FSI
V10 5.2 FSI quattro S tronic
€ 233.720,00
  • 5204 cm3
  • 11,4 l/100km
  • 272 g/km
  • 397 kW (540 PK)
V10 plus 5.2 FSI quattro S tronic
€ 264.555,00
  • 5204 cm3
  • 12,3 l/100km
  • 287 g/km
  • 449 kW (610 PK)
Legenda
  • Cilinderinhoud
  • Brandstofverbruik
  • CO2-emissie
  • Vermogen
Geen motor gevonden.

Geen motoren gevonden voor deze brandstof in combinatie met de gekozen uitrusting.

Audi R8 V10 5.2 FSI
256x144_AR8_151009.jpg
In de R8 V10 haalt de tiencilinder uit een inhoud van 5.204 cm3 een vermogen van 397 kW (540 pk) en een koppel van 540 Nm. Die Newtonmeters zijn bij 6.500 1/min allemaal beschikbaar. De sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 3,5 seconden en de topsnelheid komt uit op 323 km/h.
Audi R8 V10 5.2 FSI plus
256x144_AR8_D_151015.jpg
De R8 V10 plus is nog krachtiger. Het is dan ook de snelste productieauto die Audi ooit heeft gebouwd. Het vermogen is 449 kW (610 pk) en bij 6.500 1/min komt het maximale koppel van 560 Nm vrij. De prestaties zijn indrukwekkend: 0 tot 100 km/h in 3,2 seconden, 0 tot 200 km/h in 9,9 seconden, topsnelheid 330 km/h.
  • V10 5.2 FSI 397 kW (540 pk)
  • V10 plus 5.2 FSI 449 kW (610 pk)
S tronic
256x144_AR8_151012.jpg
Zowel de R8 V10 als de Audi R8 V10 plus heeft een bliksemsnel schakelende zeventraps S tronic, die achter de motor is geplaatst. De bestuurder kan aan de hand van drie standen de transmissiewerking beïnvloeden. Vanzelfsprekend is de S tronic ook handmatig bedienbaar. De schakelbevelen verlopen langs elektronische weg (by wire). Met behulp van launch control is vanuit stilstand optimaal te accelereren. Een ander kenmerk van de S tronic is dat deze ontkoppelt als de bestuurder boven de 55 km/h het gas loslaat. Beide koppelingen openen dan en de auto rolt door. Deze functie bespaart in het verkeer, dus in de praktijk, merkbaar brandstof.
quattro permanente vierwielaandrijving
480x270_AR8_151011.jpg
Dankzij de quattro permanente vierwielaandrijving ligt de nieuwe R8 Coupé stabieler op de weg en heeft hij een betere tractie dan concurrenten met tweewielaandrijving. De viscokoppeling die de voorganger nog in de vooras had, is vervangen door een elektrohydraulische lamellenkoppeling. De nieuw ontwikkelde quattro-aandrijving verdeelt het aandrijfkoppel afhankelijk van de rijomstandigheden en grip volledig variabel over voor- en achteras. Onder neutrale omstandigheden gaat alle kracht naar de achterwielen, maar indien nodig kan ook 100% van de power richting voorwielen gaan. Een koppeling in de aandrijflijn regelt dit traploos. Een mechanisch sperdifferentieel in de achteras draagt bij aan tractie zonder slip.
Audi R8 LMS ultra
256x144_ade_s2015_r8lms_03.jpg
De Audi R8 LMS ultra en zijn Amerikaanse variant zijn ideale raceauto’s voor privéteams. De vrijwel standaard V10-motor is pas na 20.000 circuitkilometers aan een revisie toe. Meer over de R8 LMS