R8 Coupé V10 plus > Home > Audi Nederland

R8 Coupé V10 plus

Geboren op het circuit, gebouwd voor de weg

De Audi R8 Coupé V10 plus is de benchmark. Met een vermogen van 610 pk, een topsnelheid van 330 km/h en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 3,2 seconden is hij goed voor adembenemende prestaties. Het scherpe design past daar goed bij. De Audi R8 Coupé is onmiskenbaar een bolide met race-DNA.

Audi R8 Coupé V10 plus multimedia gallery
Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • Exterieur

    Diverse carbon carrosseriedelen sieren de R8 Coupé V10 plus. Zo springt de achtervleugel in het oog. Die verhoogt de neerwaartse druk op de achteras.

  • Exterieur

    Dit exemplaar is Dynamietrood met carbon sideblades. De 19-inch gesmede lichtmetalen velgen zijn in 5-dubbelspaak-design, glanzend gedraaid en voorzien van een matte afwerking in titaniumkleur.

  • Exterieur

    Deze R8 Coupé V10 plus is gespoten in Suzukagrijs metallic. Hij heeft sideblades en spiegelkappen in hoogglans carbon en het optiekpakket Titaanzwart van Audi exclusive. De glanzend gedraaide gesmede 20-inch velgen zijn in 10-spaak-Y-design.

  • Interieur

    Vermontbruin leder fijnnappa met stiksels in diamantpatroon.

  • Interieur

    De motor starten en uitzetten, de rijdynamiek en het motorgeluid instellen, het infotainment bedienen en schakelen: het kan allemaal vanaf het met leder beklede R8 Performance-stuurwiel.

  • Interieur

    Deze auto is voorzien van het uitgebreide lederpakket, hier met perkamentbeige leder fijnnappa.

  • Interieur

    Het uitgebreide lederpakket met expressrood leder fijnnappa.

  • Interieur

    De Audi virtual cockpit is een haarscherp en contrastrijk 12,3-inch TFT-scherm dat fungeert als configureerbaar instrumentarium.

  • Dynamiek

    De R8 Coupé V10 (links, in Daytonagrijs pareleffect) en de R8 Coupé V10 plus (rechts, in Dynamietrood) blinken beide uit door hun atmosferische tiencilinder motor, de puike bouwkwaliteit en de mogelijkheid om vrijwel elk detail naar eigen inzicht te configureren.

  • Dynamiek

    De Audi R8 Coupé V10 plus heeft maar 3,2 seconden nodig om blijvend indruk te maken. Na de sprint van 0 tot 100 gebruikt hij zijn power om door te stomen naar zijn topsnelheid van 330 km/h.

  • Dynamiek

    De LED-koplampen zijn uit te breiden met het Audi-laserlicht, dat boven de 60 km/h het LED-grootlicht vervangt. Dan krijgt de R8 ook dynamische knipperlichten vóór.

  • Details

    De LED-koplampen met Audi-laserlicht zijn mede te herkennen aan de blauwe ambienteverlichting.

  • Details

    In de LED-achterlichtunits zitten dynamische knipperlichten.

  • Details

    De 19-inch gesmede velgen in 5-dubbelspaak-design mogen er zijn, maar de carbon-keramische remschijven ogen helemaal indrukwekkend. Ze zijn geperforeerd, inwendig geventileerd en zwevend gemonteerd.

  • Details

    Carbon achtervleugel en diffusor.

  • Details

    De Audi R8 wordt grotendeels met de hand gebouwd bij Audi Sport GmbH in Neckarsulm. Alleen als het werk ergonomisch niet verantwoord is, komen er robots aan te pas. Als de carrosserie gereed is, gaat de R8 langs vijftien werkstations met hoogopgeleide medewerkers die in kleine teams opereren.

  • Dynamiek

    De 5,2-liter 90° V10-motor met dubbele inspuiting (direct en indirect) en drysumpsmering levert 449 kW/610 pk bij 8.250 toeren en 560 Nm bij 6.500 toeren. Dankzij Cylinder on Demand kan een cilinderbank tijdelijk niet meedoen als weinig vermogen wordt gevraagd.

  • Dynamiek

    De remschijven zijn 19-inch carbon-keramische exemplaren. Het onderstel is desgewenst aan te vullen met de instelbare dempers van Audi magnetic ride.

  • Dynamiek

    De quattro-aandrijving zorgt voor een uitmuntende tractie, goede rijdynamiek en verhoogde rijveiligheid. Tussen de voorwielen zit een elektronisch gestuurde en hydraulisch bediende lamellenkoppeling en achter bevindt zich een mechanisch sperdifferentieel. Via Audi drive select is in de Performance-modus de werking van de quattro-aandrijving te beïnvloeden.

  • Kofferruimte

    Onder de voorklep past 112 liter aan bagage.

  • Kofferruimte

    Het bagagevolume voorin is een aanvulling op de ruimte achter de stoelen, waar 226 liter bagage is op te bergen.

  • Personalisering

    Audi exclusive Fluweelviolet pareleffect.

  • Personalisering

    Audi exclusive Racing Blue Mica.

  • Personalisering

    Audi exclusive Tornadorood.

  • Personalisering

    Audi exclusive Vurig oranje.

  • Personalisering

    Audi exclusive Ipanemabruin metallic.

  • Personalisering

    Audi exclusive in Javagroen metallic.

  • Personalisering

    Audi exclusive Nardogrijs.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, zwart/karmijnrood.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, jetgrijs/calendulageel.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, classicrood/alabasterwit.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, magnoliawit/nachtblauw.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, cognacbruin/zandbeige.

  • Personalisering

    Audi exclusive lederpakket met geruite stiksels, zadelbruin/wolkengrijs.

  • Personalisering

    Via het label van Audi exclusive zijn ook de stoelachterkanten en omlijstingen van de ventilatieroosters te personaliseren.

  • Personalisering

    Audi exclusive alcantara hemelbekleding met geruite stiksels.

  • Video's

    Bekijk in deze video de belangrijkste interieuruitrusting, inclusief beknopte toelichting van de belangrijkste eigenschappen.

  • Video's

    Een video-impressie van de Audi R8.

  • Video's

    Stuntman Glenn Foster (o.a. Quantum of Solace) en zijn liefde voor de Audi R8.

  • Acceleratie

  • 3,2

    seconden

  • van 0 naar 100 km/h

  • Koppel

  • 560

    Nm

  • Topsnelheid

  • 330

    km/h

1400x438_0007_AR8_151001_1.jpg
  • Vermogen

  • 610

    pk

  • Vermogen

  • 449

    kW

  • Cilinderinhoud

  • 5.204

    cm³

1400x438_0003_AR8_151018_1.jpg
Een dikke plus voor de prestaties

De Audi R8 Coupé V10 plus levert 449 kW/610 pk. Hij kan in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren en haalt een topsnelheid van 330 km/h. De enorm krachtige V10-motor is een atmosferisch blok, wat wil zeggen dat er geen turbo’s of compressoren aan te pas komen. Hij draait gretig hoge toeren en maakt indruk met zijn snelle reacties en power overal op de toerentellerschaal.

Wat je noemt een eyecatcher

Een pure supercar met een geheel eigen stijl. Van een andere planeet en toch ook echt een Audi. Met de herkenbare Singleframe-grille, karakteristieke flanken met sideblades en een achterkant waarin letterlijk en figuurlijk zijn grootste kracht ligt. De V10-middenmotor is het kloppend hart van deze bolide, zichtbaar achter de ruit. Desgewenst levert Audi Sport verlichting in de motorruimte.

Topkwaliteit met sportkarakter

Het instrumentenpaneel is een highres 12,3-inch LCD-scherm. Het mooie daarvan is dat u uit diverse schermweergaven kunt kiezen, zodat u precies ziet wat u wenst. De graphics zijn van hoog niveau. Met een knop op het R8 Performance-stuur switcht u razendsnel tussen de instellingen.

Laserscherpe verlichting. Letterlijk Het optionele lasergrootlicht verdubbelt het bereik van de LED-koplampen tot 600 meter. In elke koplamp zit een module met vier krachtige laserdiodes. Via een fosforomvormer wordt het blauwe laserlicht omgezet in fel wit licht dat geschikt is voor gebruik in het verkeer. Met de laserstraal ziet u ook in het donker contrastrijk. De laserspot werkt boven de 60 km/h en is een aanvulling op het LED-grootlicht.
1400x438_0005_AR8_151006_2.jpg