De nieuwe Q8 > Q8 > Home > Audi Nederland
Q8
Vanaf: € 109.155,00

De nieuwe Audi Q8.
Welcome to the 8th dimension.

De nieuwe Audi Q8 biedt alles waar Audi bekend om staat: een expressief design, toonaangevende techniek en de kunst om ook de meest veeleisende mensen tevreden te stellen. Zijn sportieve uiterlijk borduurt voort op de lijnen van de oer-quattro en verwijst met de nieuwe octagonale Singleframe-grille tevens naar de toekomst. Deze vijfdeurs SUV-coupé is een lounge op wielen, met een ruim, luxueus en in hoge mate gedigitaliseerd interieur. De supermoderne bedieningsstructuur inclusief MMI touch response en spraaksturing, evenals de hightech navigatie, springen in het oog. Het onderstel en de aandrijflijn zorgen voor een koersvaste en wendbare auto, die ook uit de voeten kan waar het asfalt ophoudt.

Alle foto's downloaden.
00:00 | 00:00
  • Het zijaanzicht van de nieuwe Audi Q8

  • Het vooraanzicht van de nieuwe Audi Q8

  • Het achteraanzicht van de nieuwe Audi Q8

  • It’s a way of life. En de Audi Q8 geeft er nog meer vaart aan.

  • Foto's

    De nieuwe Audi Q8 combineert op indrukwekkende manier de emotionele lijnen van een sportieve coupé met de ruimte van een SUV. Zijn toonaangevende design is een verrijking van uw leven. Een karakter met zelfvertrouwen.

  • Foto's

    Een auto die er zijn mag. Boordevol karakter. De nieuwe Audi Q8 is een statement op wielen. Een sportieve daklijn, coupévormen, een vlotte uitstraling. Dat maakt indruk.

  • Foto's

    De achthoekige Audi Singleframe-grille springt in het oog. De achterste dakstijlen lopen schuin af. De nieuwe Audi Q8 is een grote auto met sportieve flair.

  • Met een lengte van 4,99 meter, een breedte van twee meter en een hoogte van 1,71 meter is de SUV-coupé breder, korter en lager dan zijn zustermodel de Q7.

  • Een lichtstrook met zwart gedeelte verbindt de achterlichten met elkaar. Net zoals bij veel andere details verwijst het design hiervan naar de allereerste quattro.

  • De Audi Q8 combineert de elegantie van een luxueuze coupé met de praktische eigenschappen van een grote SUV.

  • De elegant dalende daklijn gaat over in een vlakliggende achterklep. De achterstijlen steunen op de quattro-verbredingen in de spatborden, die op hun beurt ruimte bieden aan grote wielmaten. De grootste wielmaat is maar liefst 22 inch.

  • De Audi Q8 heeft altijd het topinfotainmentsysteem MMI navigatie plus aan boord, inclusief toegang tot Audi connect-toepassingen via een ingebouwde 4G-router en een geïntegreerde wifi-hotspot.

  • Met zijn rijke uitrusting, uitgebreide connectiviteit en betrouwbare rijeigenschappen op diverse ondergronden is hij ideaal voor zakelijk en privé gebruik.

  • Met de Audi connect key en een geschikte Android-telefoon zijn de portieren af te sluiten en te ontgrendelen en is de motor te starten.

  • De Audi Q8 ondersteunt de bestuurder in veel situaties, bijvoorbeeld tijdens parkeren, bij het rijden in stadsverkeer en gedurende snelwegritten. De toonaangevende assistentiesystemen zijn gebundeld in de pakketten City en Tour.

  • Met een origineel kinderzitje van Audi reizen ook de jongste inzittenden veilig en comfortabel.

  • De driezits achterbank is verschuifbaar, voor extra bagageruimte of meer beenruimte. Met neergeklapte leuning bedraagt het bagagevolume maar liefst 1.755 liter. De achterklep opent en sluit elektrisch.

  • Een voorbeeld van het oog voor detail bij Audi: de instaplijsten op de dorpels passen bij de topkwaliteit die de Audi Q8 biedt.

Meer over het exterieur

Een sportieve rijbeleving:
de rijdynamiek

De Audi Q8 rijdt sportief, dynamisch en efficiënt. Zijn puur mechanisch werkend middendifferentieel stuurt de aandrijfkracht standaard voor 40% naar voren en voor 60% richting achteras. Als de situatie daarom vraagt, verandert deze verdeling ten gunste van een betere tractie. Elke Q8 heeft een progressieve besturing, wat inhoudt dat bij verder insturen de auto steeds directer reageert. Als optie is er vierwielbesturing, waarmee de achterwielen op lage snelheid maximaal vijf graden tegensturen voor een kleinere draaicirkel. Op hoge snelheid draaien de achterwielen voor extra stabiliteit tot vijf graden mee in dezelfde richting als de voorwielen. Over bijzondere technologie gesproken: de Q8 is een mild hybrid, waardoor hij voor zijn formaat verrassend efficiënt met brandstof omgaat.

Meer over de rijdynamiek
Strak is het nieuwe premium: het interieur

Stap in en voel u thuis. De Audi Q8 is twee meter breed en daardoor heeft hij voor een SUV-coupé een bijzonder ruim interieur. Het minimalistische, chique design, de optionele comfortstoelen met massagefunctie en ventilatie, de climate control met vier zones en het Air Quality-pakket benadrukken de grote klasse en prachtige uitstraling in deze auto.

Meer over het interieur

Uitgebreide connectiviteit

De Audi Q8 heeft altijd het topinfotainmentsysteem MMI navigatie plus aan boord, inclusief toegang tot Audi connect-toepassingen via een ingebouwde 4G-router en een geïntegreerde wifi-hotspot. Met de onlinediensten van Audi connect is het onder meer mogelijk om de navigatieroute aan te passen op basis van realtime gebeurtenissen. Met de innovatieve spraakbediening zijn diverse functies veilig en snel te activeren. De Audi Q8 is op die manier zelfs een beetje een slimme gesprekspartner.

Bedienkonzept & Infotainment
Meer over bediening en infotainment

Ambient light

In het donker volgt de contourverlichting de fraaie interieurlijnen en wordt het driedimensionaal gelaserde quattro-logo boven het dashboardkastje van achteren verlicht, wat een mooi voorbeeld is van het oog voor detail bij Audi.

Bedienkonzept & Infotainment

Identiteit: de verlichting

De nieuwe Audi Q8 heeft led-koplampen, die naar wens zijn te upgraden naar HD Matrix led-technologie. Om zelf buiten de auto van een visuele belevenis te genieten is de autoverlichting via de myAudi smartphone-app te bedienen.

Bedienkonzept & Infotainment
Meer over de lichttechnologie
Fahrassistenzsysteme

Veiliger

De Audi Q8 ondersteunt de bestuurder in veel situaties, bijvoorbeeld tijdens parkeren, bij het rijden in stadsverkeer en gedurende snelwegritten. Enkele van de behulpzame technologieën zijn een adaptieve rijassistent, efficiency assist, een kruispuntassistent, side assist, stoeprandalert en 360-graden-camera’s. Het digitale brein achter al deze features is zFAS, het “zentrale Fahrerassistenzsteuergerät”. Dat vormt zich permanent een beeld van de directe omgeving en stuurt op basis daarvan de assistentiesystemen aan. Afhankelijk van de uitrusting leveren vijf radarsensoren, zes camera’s, twaalf ultrasoonsensoren en een laserscanner alle benodigde informatie. In de nabije toekomst, waarbij we momenteel uitgaan van voorjaar 2019, komen daar zeer innovatieve functies bij zoals de Audi remote parking pilot en Audi garage pilot.*

Tradities en innovaties

Nog een laatste blik op de achterkant van de nieuwe Audi Q8. Dit beeld bevestigt wat u bij de eerste kennismaking al zag: deze SUV-coupé heeft decente lijnen en strakke vlakken, waardoor hij zich niet aan zijn omgeving opdringt. Zijn expressieve design bevat kenmerken van de allereerste Audi quattro. De Audi Q8 oogt premium en dynamisch.

Bedienkonzept & Infotainment
*
De hier genoemde assistentiesystemen en geautomatiseerde technologieën zijn soms nog in ontwikkeling en daardoor nog niet leverbaar. In veel landen zijn zelfrijdende auto’s juridisch nog niet toegestaan. Verder is het goed om te weten dat de systemen alleen binnen de systeemgrenzen werken. Zij ondersteunen de bestuurder. Die blijft zelf verantwoordelijk, onder andere door goed op te letten in het verkeer.