Deze elektrisch aangedreven Gran Turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.
Interieur
In de Audi RS e-tron GT draait alles om de belangrijkste plek in het interieur: die van de bestuurder.
Design
Het sculpturale design verbindt de dynamische verhoudingen van een gran turismo met de bijzondere kenmerken van een Audi RS-model.
Carbondak
Het optionele carbondak is gemaakt van koolstofvezel versterkte kunststof. Dit geavanceerde materiaal is stevig en toch heel licht.
Edition One
Voor de eerste klanten van de Audi RS e-tron GT staat de Edition One klaar, een gelimiteerde uitvoering die nog meer tot de verbeelding spreekt.
Passie leidt tot vooruitgang
Deze elektrisch aangedreven Gran Turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.
Interieur
In de Audi RS e-tron GT draait alles om de belangrijkste plek in het interieur: die van de bestuurder.
De nadrukkelijk aanwezige schouderlijn en prominente achterdiffuser versterken het beeld van een krachtige auto. De geleidelijk aflopende daklijn straalt snelheid uit, zelfs als de Audi RS e-tron GT stilstaat.
Strak en puur
De belangrijkste kenmerken worden visueel geaccentueerd. Zo wordt het lage zwaartepunt benadrukt door de prominent aanwezige dorpels en de lange wielbasis.
Lichtstrook met animatie
Over de volle breedte van de achterkant loopt een strook met verlichting. Die kan een lichtanimatie vertonen. De ledachterlichten eindigen in een tweepuntige vorm. Voor het eerst op een Audi: de gecombineerde achteruitrijlampen annex knipperlichten.
Lichtend voorbeeld van dynamiek
De optionele matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht zijn een belangrijk element in het vooruitstrevende carrosserieontwerp. Deze lampenunits vallen ook op door de blauwe X-vormige componenten erin. Die zijn het startpunt voor de dynamische lichtanimatie.
Een sterke afsluiting
De nadrukkelijk aanwezige schouderlijn en prominente achterdiffuser versterken het beeld van een krachtige auto. De geleidelijk aflopende daklijn straalt snelheid uit, zelfs als de Audi RS e-tron GT stilstaat.
Strak en puur
De belangrijkste kenmerken worden visueel geaccentueerd. Zo wordt het lage zwaartepunt benadrukt door de prominent aanwezige dorpels en de lange wielbasis.
Interieurdesign
Het rode RS styling pack omvat fraaie expressrode stiksels in het interieur.
Krachtig en goed doseerbaar vertragen met de optionele remmen met een coating van wolfraamcarbide of de met koolstofvezel versterkte keramische remmen.
Mooie, gestroomlijnde wielen
De optionele, extra gestroomlijnde velgen zijn onderdeel van het totaalconcept: een efficiënte, prestatiegerichte auto.
Bijzondere effecten van technologische innovatie
De aerodynamische vormen zijn ook functioneel. Op detailniveau geldt dat voor de slimme luchtinlaten aan de voorkant en de dominant aanwezige achterdiffuser.
Nog meer rijdynamiek en rijplezier
Krachtig en goed doseerbaar vertragen met de optionele remmen met een coating van wolfraamcarbide of de met koolstofvezel versterkte keramische remmen.
Mooie, gestroomlijnde wielen
De optionele, extra gestroomlijnde velgen zijn onderdeel van het totaalconcept: een efficiënte, prestatiegerichte auto.
Vakmanschap
Deze elektrisch aangedreven Gran Turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.