1300x551_ARS7_141002_2.jpg

RS-onderstel

De vernieuwde Audi RS 6 Avant gedraagt zich stoïcijns, lichtvoetig en sportief. De standaard RS-adaptive air suspension zorgt voor een uitstekende koersvastheid, een speels karakter en nauwkeurig insturen. De rijeigenschappen zijn doordrenkt met dynamiek, precies zoals circuitrijders dat wensen.

Dankzij de vijfarms voorwielophanging en de sporingsgeleide trapezium achteras volgt de Audi RS 6 Avant betrouwbaar de hem opgelegde koers en rondt hij bochten soeverein. Diverse onderstelcomponenten zijn van aluminium gemaakt, voor een lager gewicht en een kleinere onafgeveerde massa.

Door de combinatie van luchtvering en een traploos adaptieve demping zijn verschillende rijhoogtes mogelijk. Ook voorziet dit systeem in een niveauregeling. De rijeigenschappen zijn altijd sportief, ook met een gevulde bagageruimte.

Op de optielijst staat het RS-sportonderstel plus met Dynamic Ride Control (DRC). Stalen veren en variabel werkende schokdempers beperken dan duik- en kantelbewegingen. De dempers zijn kruiselings via olieleidingen met elkaar verbonden. In die twee leidingen zitten kleppen. Als de dempers ongelijk inveren, bijvoorbeeld in een snel genomen bocht, laten die kleppen meer olie stromen naar het ingeveerde wiel. De demping daarvan wordt steviger, wat verder inveren beperkt en zo het rijplezier vergroot.

Ook de elektromechanische stuurbekrachtiging met specifiek op de RS afgestemde werking levert een bijdrage aan de sportiviteit en dynamiek. Door de lage plaatsing van de techniek bereiken de bedieningskrachten via een korte weg de voorwielen, wat voor een snel reagerende besturing zorgt.