Veel gestelde vragen > imt-examples > Home > Audi Nederland

Veel gestelde vragen

  • Alles wat u wilde weten over Audi occasions

    1440x438-occasions4.jpg

Alles wat u wilde weten over Audi occasions

1440x438-occasions4.jpg

Selecteer een onderwerp:

Online kopen

Aanbod

Waar staat de auto en kan ik deze bekijken?
Bij de informatie van de occasion staat vermeld waar de auto momenteel te zien is. Dit is altijd bij een officiële Audi dealer. U kunt ervoor kiezen om de auto direct online te kopen maar het is uiteraard ook mogelijk om de auto bij de dealer te komen bekijken en een proefrit te maken. Het is verstandig om vooraf met de dealer te bellen zodat u zeker weet dat de auto beschikbaar is en de dealer de auto alvast klaar kan zetten voor een proefrit of bezichtiging.
Waarom kan ik niet alle auto’s online kopen?
Het online kopen van een occasion is een nieuwe service die Audi in samenwerking met een aantal dealers aanbied. Vanuit consumenten en dealers is er een groeiende vraag om auto’s online te kunnen kopen/verkopen en daarom maakt Audi dit nu mogelijk. Steeds meer dealers bieden dit nu aan, waardoor het bij nog meer occasions mogelijk wordt om de auto direct online te kopen.

Inruilen

Kan ik mijn huidige auto inruilen?
Het is zeker mogelijk om uw huidige auto in te ruilen. U kunt dit doen door via het formulier contact op te nemen met de dealer waar de auto staat. Om een goede inruilprijs te kunnen bepalen is het belangrijk dat er zoveel mogelijk informatie gegeven wordt. Momenteel is het nog niet mogelijk om je auto in te ruilen in combinatie met het online kopen van een auto.
Hoe kan ik een inruilwaarde voor mijn huidige auto ontvangen?
Als u een auto hebt en deze wilt inruilen dan is het natuurlijk erg belangrijk dat u weet wat je huidige auto waard is. Wanneer u een inruilvoorstel wilt ontvangen voor uw huidige auto dan kunt u deze aanvragen door het formulier in te vullen. Geef hierbij zoveel mogelijk informatie over de staat van uw huidige auto (onder andere kenteken, kilometerstand, eventuele beschadigingen, extra opties, etc.) zodat de dealer de waarde van de auto zo goed mogelijk kan inschatten.

Bestelling

Hoe kan ik een occasion online bestellen?
Wanneer u uw droomauto hebt gevonden kunt u deze nu direct online kopen. Klik op de “Koop online” button die bij de occasion staat en vul de gevraagde gegevens in. Geef ook aan of u de auto thuisbezorgd wilt krijgen of liever op gaat halen bij de dealer en op welke dag u dit zou willen. Kies uw gewenste betaalwijze (pinnen bij aflevering of vooraf overmaken) en controleer of alle gegevens juist zijn. Klik vervolgens op “Bevestig aankoop”.
Wat is het proces nadat ik de auto heb besteld?
De dealers doen er alles aan om altijd alleen de actuele voorraad aan te bieden. Het kan echter een enkele keer gebeuren dat de auto net verkocht is en nog niet van de website is verwijderd. Daarom doet de dealer bij ontvangst van de bestelling een laatste check of de occasion nog beschikbaar is en gaat dan aan de slag. Zodra de dealer uw gegevens heeft ontvangen zal hij zo snel mogelijk contact met u opnemen om de koop definitief te bevestigen en de bestelling door te nemen zodat alles duidelijk is. Vervolgens zal de dealer een officiële verkoopovereenkomst opstellen. Uiteraard gaat de dealer uw nieuwe auto ook klaarmaken zoals afgesproken zodat deze van u wordt op de afgesproken dag en tijd.
Wat zit er allemaal inbegrepen in de prijs?
De prijzen die we communiceren zijn rijklaarprijzen. Dit houdt in dat de prijzen inclusief het volgende zijn:
-BTW
-BPM
-Minimaal 6 maanden garantie
-14 dagen proefrijden, niet tevreden geld terug
-Minimaal 7.500 kilometer geen onderhoudskosten
-Thuisbezorgen van de auto
-Poetsen van de auto
-Tenaamstelling van de auto
Komen er nog kosten bij?
Wij houden van transparantie en duidelijkheid en daarom is de prijs die u ziet ook de prijs die u betaalt. Er komen geen extra kosten bij tenzij u deze zelf als extra optie hebt toegevoegd, bijvoorbeeld door het selecteren van een uitgebreider afleverpakket.

Aflevering

Hoe lang duurt het voordat ik mijn auto afgeleverd krijg?
We streven ernaar om de auto binnen 1 week af te leveren op de gewenste voorkeursdatum. De aflevering stemmen we altijd af in overleg met de koper. Wilt u liever dat de auto wat later afgeleverd wordt? Ook dat is in overleg mogelijk.
Kan ik ervoor kiezen om de auto op te halen of thuisbezorgd te krijgen?
U kunt zelf bepalen wat u wilt: de auto thuisbezorgd krijgen of ophalen bij de dealer. Als u het makkelijk vindt om de auto te kopen en afgeleverd te krijgen zonder dat u naar de dealer hoeft, dan kiest u voor gratis thuisbezorging. Wilt u liever naar de showroom om uw auto op te halen? Dan maken we er een feestje van in de showroom.
Moet ik betalen om de auto thuisbezorgd te krijgen?
Nee, wanneer u uw auto thuisbezorgd wilt krijgen dan betaalt u hier niets voor. Het is een service die we u graag bieden!
Kan ik de auto ook bij een andere dealer ophalen?
Dit is momenteel nog niet mogelijk. Het is mogelijk om de auto gratis thuisbezorgd te krijgen of op te halen bij de dealer waar de auto staat.
Kan ik de auto in het weekend of ‘s avonds thuisbezorgd krijgen?
De auto’s worden alleen op werkdagen bezorgd tijdens de normale openingstijden van de dealer. Is dit voor u echt niet mogelijk? Overleg dan met de dealer of er een uitzondering gemaakt kan worden.
Bezorgen jullie in heel Nederland?
We bezorgen de auto’s gratis in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog). Woont u op de Waddeneilanden en wilt u een occasion kopen? Neem dan via het formulier of telefonisch contact op met de dealer.

Betaling

Wanneer moet ik de auto betalen?
U betaalt de auto niet direct bij het bestellen maar pas tijdens of kort voor de aflevering. Kiest u ervoor om de auto op te halen in de showroom dan kun je het bedrag pinnen in de showroom. U kunt er ook voor kiezen om het bedrag vooraf via iDeal over te maken naar de dealer. Wilt u de auto thuisbezorgd krijgen? Dan vragen we u om het bedrag vooraf aan de dealer over te maken. De dealer zal de betaalgegevens tijdig aan u doorgeven.
Hoe kan ik de auto betalen?
Als u ervoor kiest om de auto op te halen in de showroom dan kunt u het bedrag pinnen in de showroom. U kunt er ook voor kiezen om het bedrag vooraf via iDeal over te maken naar de dealer. Wilt u de auto thuisbezorgd krijgen? Dan vragen we u om het bedrag vooraf aan de dealer over te maken. De dealer zal de betaalgegevens aan u doorgeven.
Kan ik de auto financieren?
U kunt de auto, of een deel hiervan, financieren via de dealer. De dealer werkt samen met Audi Financial Services en kan de financiering bij hen onderbrengen. Op de pagina van de occasion kunt u uw gewenste financiering (aanbetaling, slottermijn en looptijd) aangeven en ziet u direct het maandbedrag. Wanneer dit het maandbedrag is wat u wilt kunt u dit doorgeven zodat de dealer de financiering direct voor u kan verzorgen.
Van wie ontvang ik de factuur?
De occasions op Audi.nl zijn allemaal auto’s van officiële Audi dealers. Wanneer u online uw auto koopt ontvangt u de factuur van de dealer waar de auto staat.

14 dagen proefrijden

Wat houdt 14 dagen proefrijden in?
U heeft uw auto online gekocht zonder dat u vooraf een proefrit hebt gemaakt en daarom bieden wij u een proefrit van 14 dagen aan. Zodra u uw auto afgeleverd krijgt heeft u 14 dagen de tijd om deze te testen, met een maximum van 500 kilometer. In die 2 weken heeft u de kans om de auto uitgebreid te testen in de stad en op de snelweg. Rijdt de auto niet zoals u had verwacht, dan mag u deze binnen 14 dagen kosteloos terugbrengen bij de dealer. U krijgt het aankoopbedrag weer teruggestort op uw rekening.
Kan ik ook langer dan 14 dagen proefrijden?
Wanneer u met de auto gaat rijden heeft u 14 dagen de tijd om hem te testen. Wilt u hem binnen deze 14 dagen (u mag er maximaal 500 kilometer mee rijden) weer terugbrengen omdat deze niet is zoals u had verwacht, dan kunt u hem kosteloos bij de dealer terugbrengen. Het is niet mogelijk om deze proefperiode te verlengen. Wil je de auto na deze periode alsnog terugbrengen? Dan kan dat maar hier worden wel kosten voor in rekening gebracht. In overleg met de dealer zal de waardevermindering bepaald worden en dit zal het bedrag zijn dat je minder ontvangt dan dat u voor de auto hebt betaald.

Onderhoud

Heeft de auto een onderhoudsbeurt gehad voor de aflevering?
Alle occasions die u online kunt kopen hebben minimaal de komende 7.500 kilometer geen onderhoud nodig. In de meeste gevallen zijn dit echter meer kilometers en heeft u dus nog langer geen onderhoudskosten.
Waar kan ik mijn onderhoud laten uitvoeren?
U kunt het onderhoud bij alle officiële Audi dealers laten uitvoeren. Een dealer heeft de meeste kennis van Audi en kan deze dus het beste onderhouden.

Garantie

Hoe lang krijg ik garantie?
De garantietermijn van occasions die online te koop zijn op Audi.nl is minimaal 6 maanden. In sommige gevallen zijn de occasions nog zo jong dat deze resterende fabrieksgarantie hebben. Is dat het geval en is de resterende fabrieksgarantie langer dan 6 maanden? Dan geldt vanzelfsprekend deze langere garantietermijn. Uw dealer kan u desgewenst informeren over de mogelijkheden voor aansluitende verlengde garantie.
Waar kan ik terecht voor garantie?
Koopt u een auto met resterende fabrieksgarantie? Dan kunt u voor garantiewerkzaamheden bij alle Audi dealers terecht in Nederland. Wanneer u een occasion koopt zonder resterende fabrieksgarantie dan kunt u altijd terecht bij de dealer waar u de auto hebt gekocht. In overleg met de dealer kan u dan bepalen of u de werkzaamheden bij deze dealer laat uitvoeren of, indien gewenst, bij een dealer bij u in de buurt.
Wat houdt Audi fabrieksgarantie in?
Of de Audi van uw keuze nog fabrieksgarantie heeft, hangt af van de leeftijd van de auto. Alle door Audi Nederland geleverde Audi modellen zijn voorzien van 2 jaar garantie vanaf het moment dat de auto is gaan rijden, ongeacht het aantal eigenaren.

Dus als er zich een defect voordoet als gevolg van een mechanische- en/of fabricagefout, dan valt dit onder deze garantie. Het defect wordt snel en vakkundig door de Audi dealer van uw keuze verholpen. Uitgezonderd zijn kosten voor reparaties die tot normale slijtage en onderhoud worden gerekend, evenals softwarematige aanpassingen waarbij geen fysieke onderdelen vervangen worden. Uw Audi dient daarnaast wel volgens de fabrieksvoorschriften te zijn onderhouden.
Kan ik verlengde garantie krijgen?
De garantietermijn van occasions die online te koop zijn op Audi.nl is minimaal 6 maanden. In sommige gevallen zijn de occasions nog zo jong dat deze resterende fabrieksgarantie hebben. Is dat het geval en is de resterende fabrieksgarantie langer dan 6 maanden? Dan geldt vanzelfsprekend deze langere garantietermijn. Uw dealer kan u desgewenst informeren over de mogelijkheden voor aansluitende verlengde garantie.

Financiering

Kan ik de auto financieren?
U kunt de auto, of een deel hiervan, financieren via de dealer. De dealer werkt samen met Audi Financial Services en kan de financiering bij hen onderbrengen. Op de pagina van de occasion kunt u uw gewenste financiering (aanbetaling, slottermijn en looptijd) aangeven en ziet u direct het maandbedrag. Wanneer dit het maandbedrag is wat u wilt kunt u dit doorgeven zodat de dealer de financiering direct voor u kan verzorgen.
Hoe kan ik een auto financieren?
Wanneer u de auto, of een deel hiervan, wilt financieren kunt u dit aangeven bij de online koop. Zodra u dit heeft gedaan zal de dealer contact opnemen met financieringspartner Audi Financial Services om de financiering aan te vragen. Voor het afsluiten van een financiering zijn er verschillende documenten benodigd. De dealer zal u laten weten welke documenten dit zijn zodat u deze kunt aanleveren en de financiering afgesloten kan worden.
Kan ik ook een private lease contract afsluiten?
Het is bij een aantal dealers ook mogelijk om een occasion te gaan rijden met een private lease contract. Bij private lease rijdt u voor een vast bedrag per maand. In dit bedrag zit onder andere verzekering, wegenbelasting, afschrijving, pechhulp, onderhoud en reparatie. U hoeft alleen uw brandstof nog maar te betalen. Bent u op zoek naar een occasion met private lease? Bekijk dan de actuele voorraad.
Actuele voorraad

Verzekering

Moet ik een autoverzekering afsluiten?
Ja, de auto wordt uw eigendom en daarom moet u zelf een autoverzekering afsluiten. In Nederland is iedereen met een auto verplicht om een geldige autoverzekering te hebben. U kunt via de dealer een autoverzekering afsluiten bij Audi Financial Services.
Kan ik ook mijn verzekering afsluiten via Audi Financial Services?
U kunt via de dealer een verzekering afsluiten bij Audi Financial Services. Zij bieden scherpe tarieven en verschillende dekkingsvormen zodat er altijd een passende autoverzekering beschikbaar is. Wilt u berekenen wat de premie is? Dit kun je doen via Audi Financial Services
Audi Financial Services

Audi Selectie :plus

Wat is Audi Selectie :plus?
Audi Selectie :plus is het occasionlabel van het merk Audi, niet alleen in Nederland maar ook in de rest van de wereld. Op www.occasions.audi.nl vindt u dan ook alleen occasions van officiële merkdealers en hierdoor weet u zeker dat u een uitstekende auto koopt bij een betrouwbaar adres. De monteurs van de Audi dealers zijn gespecialiseerd in de modellen en kunnen de auto’s het beste onderhouden.
Waarom zou ik mijn auto via Audi Selectie :plus moeten kopen?
Wanneer u een auto koopt via Audi Selectie :plus dan weet je dat je een kwalitatief goede occasion koopt bij een betrouwbaar adres. Audi Selectie :plus is het occasionlabel van het merk Audi en staat hiermee voor kwaliteit en betrouwbaarheid. U koopt de auto via Audi Selectie :plus rechtstreeks bij de dealer. Audi Selectie :plus is onderdeel van Pon (Audi, Volkswagen, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens importeur) en werkt nauw samen met de dealers om een zo goed mogelijke service te bieden. Vanuit consumenten en dealers is er een groeiende vraag om auto’s online te kunnen kopen/verkopen en daarom maakt Audi dit nu mogelijk.

Private Lease

Wat is Private Lease op een occasion?
Met Private Lease rijdt u zonder zorgen een occasion van Audi. Een perfect onderhouden occasion rijden voor een vast, scherp maandbedrag. Met Private Lease betaalt u voor het gebruik van de auto, niet voor het bezit. U kiest zelf de gewenste looptijd en het aantal kilometers dat u per jaar wilt rijden. Alle kosten (o.a. afschrijving, wegenbelasting, reparatie en onderhoud) zijn inbegrepen in de prijs. U betaalt wel zelf de brandstof. Bovendien levert u de auto na afloop van het contract zonder verdere verplichtingen weer in. Met Private Lease heeft u geen hoge aanschafkosten en rijdt u voor een vast maandbedrag uw favoriete occasion.
Loop ik risico op onverwachte kosten?
Het risico van onverwachte onderhoudskosten en de restwaarde is voor ons. Zo heeft u nooit onverwachte kosten. Private Lease van Audi Selectie :plus voldoet aan de eisen van het Keurmerk Private Lease. Dit houdt in dat alle kosten inbegrepen zijn: afschrijving, rente, afleveringskosten, verzekering, wegenbelasting, reparaties, onderhoud, vervanging van banden, schadeherstel, glasreparatie, vervangend vervoer na 24 uur, (inter)nationale pechhulp en BTW. Het enige wat niet in het vaste maandbedrag zit zijn de kosten voor brandstof, boetes, tol en bijvoorbeeld het wassen van de auto.
Welke kosten betaal ik zelf bij een Private Lease occasion?
Dit is inbegrepen bij het Private Lease contract:

◦ Onderhoud & APK
◦ Verzekering
◦ Afschrijving van de auto
◦ Wegenbelasting
◦ Afleverkosten
◦ Schade- en glasreparatie
◦ BTW
◦ (Inter)nationale pechhulp
◦ Reparaties
◦ Ruitbreuk
◦ Vervangend vervoer na 24 uur

Dit betaalt u zelf:

◦ Brandstof
◦ Boetes
◦ Tol(kosten)
◦ Autowassen

130 punten check

Wat is de 130 punten check?
Een Audi Selectie :plus occasion is op minstens 130 punten gecontroleerd en goedgekeurd door de specialisten van de Audi dealer. Een overzicht van de 130 punten kunt u hier vinden.
Download het 130 punten overzicht