• SQ8 TDI
    SQ8 TDI
    Consumentenadviesprijs:
    € 162.200,00
    Gemiddeld brandstofverbruik:
    7,8 l/100 km
    Gemiddelde CO2 emissie:
    206–204 g/km
  • RS Q8
    RS Q8
    Consumentenadviesprijs:
    € 199.700,00
    De Audi RS Q8 is het nieuwe topmodel binnen Audi’s Q-serie. Hij combineert de power van RS met de stijl van een premium coupé en flexibiliteit van een grote SUV.
    Gemiddeld brandstofverbruik:
    12,1 l/100 km
    Gemiddelde CO2 emissie:
    277–276 g/km
Een Audi TFSI e plug-in hybride heeft een grote actieradius.

Audi plug-in hybride: het beste van twee werelden

Een Audi TFSI e combineert het voordeel van elektrisch rijden met de vertrouwde eigenschappen van een benzinemotor.

Elektrisch rijden en een grote actieradius

Niet iedereen kan of wil op een volledig elektrische auto overstappen. Daarom zijn er de plug-in hybridemodellen van Audi. Die zijn te herkennen aan de motoraanduiding TFSI e. Een elektromotor en compacte accu zorgen op kortere afstanden voor de aandrijving. De accu is bij een laadpaal op te laden. Daarnaast komt de benzinemotor van pas om langere trajecten te rijden.

Afgebeeld is de Audi Q5 55 TFSI e quattro. Volgens de WLTP-meetnorm komt deze puur elektrisch meer dan 40 kilometer ver.

De Audi Q5 55 TFSI e quattro kan meer dan 40 km elektrisch rijden.

Stiller en schoner door de stad

In stadsverkeer is de elektromotor ideaal. U en uw omgeving profiteren dan van de voordelen van elektrisch rijden: minder geluid, minder uitstoot. Met een plug-in hybride kan dat.

Ideaal op de lange afstand

Als een accuvulling niet voldoende is voor de totale reis, doet de benzinemotor mee. Eerst ter ondersteuning en daarna solo. Dit vergroot uw actieradius aanmerkelijk. Onderweg benzine tanken is voldoende om snel weer kilometers te verslinden. Met een beetje meer tijd, bijvoorbeeld tijdens een lunchstop, is er de optie om voor een laadpaal te kiezen.

In de Audi Q5 plug-in hybride rijdt u stiller en schoner met extra kilometers achter de hand.