Audi Mobiliteitsgarantie

Audi Mobiliteitsservice

Gratis Mobiliteitsservice
voor goed onderhouden Audi´s

Elke nieuwe Audi heeft bij aflevering standaard recht op de Audi Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Audi dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech.

Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Audi erkend bedrijf? Dan heeft u opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Audi dealer.

Veelgestelde vragen

Wanneer schakel ik de Audi Mobiliteitsservice in?

Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je Audi.

Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Bij twijfel zal de Audi Mobiliteitsservice je informeren over de mogelijkheden.

Wanneer spreken we van pech?

We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde Audi dealer kunt bereiken.*

Hoe werkt Audi Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Audi dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat als directe reparatie niet mogelijk is?

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde Audi dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 77,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor jou en je passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Audi. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen Audi dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.

* Wat valt niet onder de Audi Mobiliteitsservice?

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:


- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je zelf een additionele reisverzekering afsluiten.
- Lekke band, de hulp op de stranding locatie, eventueel transport naar uw dealer of andere gevolgkosten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in afgesloten auto.
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- pech a.g.v. niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.
- Ongeval of gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.
- Andere oorzaken van buitenaf.

Wat gebeurt er als mijn pech niet onder Audi Mobiliteitsservice valt?

Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de hulpverlener met je bespreken.

Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Audi Mobiliteitsservice?

De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Wat vergoedt de Audi Mobiliteitsservice en wat niet?

Mobiliteitsservice betekent dat de medewerker van de alarmcentrale je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Audi dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de dekking van de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de (fabrieks-)garantie. De dealer kan je hier meer over vertellen.

Contact opnemen met Audi Mobiliteitsservice

Audi Mobiliteitsservice is vanuit Nederland bereikbaar op telefoonnummer 0800-28344857

Vanuit het buitenland bel je met telefoonnummer 00800-28344857

Mocht het servicenummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, kan je direct naar Nederland bellen via (+31) 33 4949 101 (niet gratis).

Audi Mobiliteitsgarantie

Handige tips

Tips