Audi Mobiliteitsgarantie > Top Service > Home > Audi Nederland

Audi Mobiliteitsgarantie

  • 1400x438_ADIV_P_10279.jpg
1400x438_ADIV_P_10279.jpg

Audi Mobiliteitsgarantie

Wij reizen met u mee

De Audi Mobiliteitsgarantie zorgt er voor, dat u onderweg dankzij de pechhulp ter plaatse snel weer op weg kunt. 24 uur per dag in Nederland en bijna heel Europa staat onze hulpverlening paraat. Wij zorgen ervoor dat u zo spoedig mogelijk weer mobiel bent.

Pech in Nederland: 0800-28344857
Pech in het buitenland: 00800-28344857

Voorwaarden & garantiebewijs Audi Mobiliteitsgarantie hoort bij iedere nieuwe Audi en geldt tot de eerste onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschriften moet plaatsvinden. In alle daaropvolgende jaren kunt u een beroep blijven doen op Audi Mobiliteitsgarantie, mits u aan één voorwaarde voldoet:
u laat het reguliere onderhoud en de daarbij noodzakelijke en geadviseerde reparatiewerkzaamheden tijdig, qua kilometers en termijn, uitvoeren door een officiële Audi Servicepartner.

Na iedere Longlife onderhoudsbeurt voorziet uw Audi Servicepartner uw serviceboekje van twee
stempels. Dit boekje geeft u het recht op de Audi Mobiliteitsgarantie; zorgt u dus dat deze te allen tijde in uw auto ligt. Heeft uw auto een digitaal serviceboekje, dan bewaart u een uitdraai van het laatste onderhoud in uw auto.
Wanneer schakel ik de Audi Mobiliteitsgarantie in? Indien u onderweg of bij u thuis als gevolg van een technisch defect aan uw auto onverhoopt stil komt te staan en niet meer op eigen kracht de Audi Servicepartner kunt bereiken, kunt u een beroep doen op de Mobiliteitsgarantie van Audi.
Wanneer u de Mobiliteitsgarantie belt, wordt de dichtstbijzijnde Audi dealer ingeschakeld of de ANWB Wegenwacht. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zult u altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.
Belangrijk nummer Voor de deur of elders in Nederland, als u met pech staat hoeft u enkel het gratis nummer 0800-28344857 te bellen. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
Ook in het buitenland kunt u het gratis nummer bellen, u dient dan een '0' toe te voegen: 00800-28344857.
Mocht het servicenummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, kunt u direct naar Nederland bellen via (+31) 33 4949 102 (niet gratis).
Uitgebreide ondersteuning Als het mankement niet ter plaatse kan worden verholpen, wordt uw Audi voor reparatie naar de
dichtstbijzijnde Audi Servicepartner gebracht. Mocht reparatie binnen 3 uur niet mogelijk zijn, dan biedt Audi de mogelijkheid om gebruik te maken van één van de volgende services:

• Vervangende auto voor de duur van reparatie (max. vijf dagen)
• Vergoeding van verder reizen met vliegtuig of trein, indien u geen gebruik maakt van een vervangende auto. De vergoeding bedraagt max. € 450,- per persoon
• Vergoeding van de kosten (taxi of openbaar vervoer) voor uw vervoer naar de Audi Servicepartner tot max. € 80,-
• Hotelovernachting (max. 5 dagen incl. ontbijt) voor u en uw passagiers
• Vergoeding van onder meer parkeergeld en telefoonkosten tot max. € 30,-
• Onderdelenservice, per express versturen van benodigde onderdelen in West Europa
• Repatriëring van de auto tot max. € 500,- als reparatie niet mogelijk is. Wanneer u zelf de auto ophaalt en aanbiedt ter reparatie bij een Audipartner, behoudt u het recht op deze vergoeding

Audi Mobiliteitsgarantie is geldig in de volgende landen:
België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Macedonië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.
Vervangend vervoer Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de Audi-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat u zelf uw auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kunt u hem dus niet achterlaten bij de lokale Audi-dealer.
Hulpverlening bij kleinere problemen Behalve bij reparatiehulp ter plekke vanwege een technisch mankement, kunt u ook een beroep doen op
de Audi hulpverlening. Dit kan onder andere bij:

• Lege accu;
• Tekort aan olie of koelvloeistof;
• Verwisselen van een wiel (a.g.v. lekke band);
• Marterschade (indien oorzaak niet ter plekke waarneembaar is);
• In relatie tot Tire Mobility System (TMS)
• Slepen na verkeerd tanken
• Sleutels in de auto
• Vastgevroren onderdelen.

Voor bovenstaande voorbeelden (echter niet uitsluitend) is Mobiliteitsgarantie tot deze hulpverlening ter
plekke beperkt. De “uitgebreide ondersteuning” is hierop niet van toepassing.
Contact met Audi

0800 - 28 34 48 57
(bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 20:00)

U kunt de Audi Mobiliteitsgarantie bellen op hetzelfde nummer. Uiteraard is de Mobilibeitsgarantie wel 24 uur per dag bereikbaar.

Mocht het servicenummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, kunt u direct naar Nederland bellen via (+31) 33 4949 102 (niet gratis).

Handige tips

  • Moet u in het buitenland toch betalen voor vergoede hulpverlening? Vraag dan een rekening. Deze wordt in Nederland, zover van toepassing, alsnog vergoed door de Audi-dealer.
  • Als u strandt op een péage, wordt direct een berger ingeschakeld​. De berger sleept u naar een veilige plek waarna u door een andere dienstverlener naar een Audi-dealer ​wordt ​gesleept.
  • Heeft u een reservesleutel? Neem hem dan mee. Handig voor als de auto per ongeluk op slot gaat met de sleutel er nog in. Of u de zee in duikt met uw sleutel in uw zwembroek.
  • Bewaar het Serviceboekje/Onderhoudsboekje in uw auto. De stempels in dit boekje zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Audi Mobiliteitsgarantie is voldaan.