COVID-19 en Audi > Service en accessoires > Home > Audi Nederland

COVID-19 en Audi

  • 1400x438-a7.jpg
1400x438-a7.jpg

Veelgestelde vragen over het coronavirus (COVID-19) en Audi

Vanuit Audi volgen we de ontwikkelingen omtrent het coronavirus (COVID-19) op de voet. Wij realiseren ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij, ook in deze periode, uw mobiliteit kunnen verzorgen. Met onderstaande veelgestelde vragen informeren wij u graag over onze maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt.

Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0800-28344857 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 20.00 uur, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur. Kijk op de klantenservice pagina voor alle onze (social) kanalen.

  • 1277x718_ASER_P_161012_rgb.jpg
    Wij nemen de volgende maatregelen:

    1. We begroeten u contactloos
    2. We houden 1,5 meter afstand
    3. Alle medewerkers wassen regelmatig en grondig hun handen
    4. Onze monteurs dragen handschoenen en gebruiken stuur-, stoel- en pookhoezen5.
    5. We ontsmetten voor gebruik uw vervangende vervoer (fiets/auto)
    6. Extra ontsmetting van balies, deurklinken, meubels en pinapparaten
    7. We accepteren het liefst pinbetalingen om zo fysiek contact te vermijden
    8. Als u zelf gezondheidsklachten hebt, willen we u vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak.

  • 1920x1080_ASER_P_161048.jpg
    Service van Audi:

    1. Het halen en brengen van de auto behoort tot de mogelijkheden. Vraag uw dealer naar de mogelijkheden
    2. Bij pech staan we 24 uur per dag voor u klaar: 0800-28344857
    3. Voor een kleine reparatie kunt u bij ons terecht zonder afspraak. Kleine reparaties zijn bijvoorbeeld het vervangen van een defect lampje, repareren of vervangen van een lekke band of het vervangen van een lege accu en ook het bijvullen van olie
    4. Plan eenvoudig een werkplaatsafspraak online in. Wilt u de werkplaatsafspraak later verzetten of annuleren, dan is dat geen probleem. Neem daarvoor contact op met uw dealer

Openingstijden

Hoe is de bereikbaarheid van Audi Nederland?
Onze klantenservice is bereikbaar en staat graag voor u klaar. U kunt contact opnemen met klantenservice via telefoonnummer 0800-28344857 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 20.00 uur, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur
Neem contact op
Zijn de Audi dealervestigingen open?
Jazeker, onze Audi dealers en servicepartners zijn open. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.
Vind een dealer

(Nieuwe) auto

Is het wel veilig om langs te komen?
In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat u misschien aarzelt om één van onze dealers te bezoeken. Weet dat onze dealers alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om uw gezondheid te beschermen.
Onze gehele organisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met u tenminste 1,5 meter afstand bewaren. In alle vestigingen is extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. In de werkplaats werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Alle medewerkers met klachten blijven thuis. Als u zelf gezondheidsklachten hebt willen we u vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak.
Bezoek uw dealer
Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?
Aangezien de levering van uw nieuwe Audi afhankelijk is van het type auto dat u besteld heeft en het moment waarop, willen we u vragen contact op te nemen met uw dealer. Zij kunnen u hier meer informatie over verstrekken. Uw dealer kan u vervolgens op de hoogte brengen van de details van uw bestelling.
Ik wil een proefrit maken, kan dat?
Het is nog steeds mogelijk om een proefrit te maken. Neem contact op met uw dealer om een afspraak te plannen en details af te stemmen. We ontsmetten voor de proefrit de auto en de verkoopadviseur zal op tenminste 1,5 meter afstand de details met u afstemmen.
Uw Audi dealer
Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
U bent van harte welkom in onze showroom waar we u graag helpen bij het uitzoeken of samenstellen van uw ideale Audi. Wilt u liever eerst zelf aan de slag gaan of bent u niet in de gelegenheid om langs te komen? Neem dan contact op met een van onze dealers om te kijken wat de mogelijkheden zijn of ga naar onze configurator.
Configureer uw ideale Audi

Service

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?
Ja, onze werkplaatsen zijn geopend. U kunt eenvoudig een afspraak maken via onze werkplaatsplanner. U kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze servicepartners
Werkplaatsplanner
Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ja, alle gemaakte werkplaatsafspraken gaan, zonder tegenbericht van de dealer, gewoon door.
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?
Ja, u kunt geheel kosteloos een werkplaatsafspraak afzeggen of verplaatsen. Neem contact op met uw dealer voor de mogelijkheden.
Kan ik mijn winterbandenwissel inplannen?
Ja, u kunt de winterbandenwissel gewoon inplannen bij uw dealer.
Werkplaatsplanner
Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?
Ja, de verplichting om op tijd een APK uit te voeren blijft. Tijdens een APK wordt de technische staat van een auto gecontroleerd waardoor de voertuigveiligheid op de Nederlandse wegen blijft gewaarborgd. Als u geen APK laat uitvoeren, dan kunt u een boete krijgen. Kunt u niet langskomen? Neem dan contact op met de dealer voor de mogelijkheden.
Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Onze gehele dealerorganisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Uw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld en al onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook af.
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Jazeker, auto’s die worden gebruikt voor vervangend vervoer worden grondig gereinigd voorafgaand aan de inzet. Er wordt extra schoongemaakt met veel aandacht voor onderdelen die veelvuldig worden aangeraakt.
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?
Neem contact op met uw dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis. Via onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van uw dealer.
Uw Audi dealer
Wordt er nog pechhulp verleend?
Onze Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het fysieke contact te minimaliseren en tegelijkertijd om u mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaart u tijdelijk andere service dan u van ons gewend bent, maar wij willen geen enkel risico nemen voor uw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.
Meer over schade en pech
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Als u ten gevolge van de huidige situatie (COVID-19) niet op tijd uw onderhoud kunt uitvoeren, (zonder dat sprake is van onzorgvuldigheid/opzettelijkheid) behoudt u het recht op mobiliteitsservice. We vragen u wel om zo snel mogelijk het onderhoud alsnog uit te voeren.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.
Wanneer uw fabrieksgarantie (geldigheidsduur is 24 maanden) afloopt in de periode van 1 maart t/m 31 mei 2020, dan wordt de fabrieksgarantie met 3 maanden verlengd. We vertrouwen erop dat u hiermee voldoende tijd hebt om alsnog uw klacht te kunnen laten verhelpen.
Uw Audi dealer
883x496_A_E-TRON_D_191017.jpg

Contact met een dealer

Onze dealers doen er alles aan om u ook in deze bijzondere tijd van dienst te kunnen zijn
Vind een dealer
883x496_ASER_P_161005.jpg

Contact met de klantenservice

U kunt de Audi klantenservice telefonisch bereiken, via email of via onze social kanalen.
U kiest zelf het kanaal dat het beste bij u past.
Klantenservice